Main menu

header

Cum gestionăm corect relaţia cu doctorul

18-06-1de Cătălina Tăgârţă

Nu-i un secret pentru nimeni că sistemul medical românesc are multe lipsuri, însă nici pacienţii nu sunt bine documentaţi, nu îşi cunosc drepturile. În aceste condiţii se simt de multe ori neîndreptăţiţi în relaţia cu medicul, dar pleacă totuşi acasă frustraţi, neştiind cum să gestioneze corect situaţia. Greşit. Pacientul trebuie să reacţioneze ori de câte ori e nevoie. Doctorul Nicolae Iordache-Iordache (foto), în cartea „Cine eşti tu, doctore?”, se adresează atât medicilor, dar răspunde şi multor întrebări pe care şi le pun bolnavii. Iată care sunt cele mai importante dintre acestea.

Chemarea în judecată fără a trece pe la mediator se respinge ca inadmisibilă

de Cătălina Tăgârţă

Începând de la 1 februarie 2013, medierea a devenit obligatorie în România, aceasta fiind reglementată de Legea numărul 192/2006, modificată prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului (OUG) 90/2012. Astfel, persoanele care vor să înainteze o acţiune instanţei de judecată trebuie să treacă, mai întâi, pe la mediator. Ciocan Felix-Dimitrie, PR-ul Consiliului de Mediere (www.cmediere.ro), ne-a făcut câteva dezvăluiri în acest sens.

„Telefonul Copilului“ vine în ajutorul micuţilor cu probleme

16-07-1de Cătălina Tăgârţă

Fiecare copil ar trebui să ştie că bătaia nu e „ruptă din Rai”, aşa cum a auzit probabil la părinţi, bunici sau apropiaţi, şi că într-o lume normală nu există agresiuni, abuzuri sau violenţă de orice fel. Aşadar, oricine se simte neînţeles, nedreptăţit sau într-o situaţie fără ieşire e bine să ştie că poate suna la „Telefonul Copilului”. Apelul nu implică niciun fel de costuri, este confidenţial şi poate fi sfârşitul oricărei probleme. Cătălina Florea (foto), director executiv al Asociaţiei Telefonul Copilului, ne-a spus mai multe despre acest serviciu.

Atenţie la „ţepe“!

de Dana Purgaru

Borfaşii din România găsesc metode din ce în ce mai ingenioase de a face rost de bani de la oameni amărâţi şi creduli profitând de pe urma neştiinţei ori a şocului creat de o situaţie fictivă, bine orchestrată. Iată câteva dintre cele mai cunoscute şi la modă „ţepe” de la noi din ţară.

Mihai Mereuţă, preşedinte Liga Habitat: „Proprietarii vor contribui cu 10%-30% la reabilitarea termică a blocurilor“

25-07-1de Cătălina Tăgârţă

Programul de reabilitare termică a suferit noi schimbări. Dacă până anul trecut proprietarii de la bloc s-au putut bucura de lucrări realizate gratuit, de primării, de acum încolo legislaţia prevede ca aceştia să suporte şi ei un procent din valoarea lucrării, procent ce va fi calculat, în principiu, în funcţie de statutul social. Mihai Mereuţă (foto), preşedinte la Liga Asociaţiilor de Proprietari Habitat, ne-a spus mai multe despre modificările aduse programului.

Alternativa sănătoasă la chimicale: nucile de săpun

de Dana Purgaru

Nucile de săpun, cunoscute şi sub denumirea de nuci de spălat, sunt fructe ale unei specii unice de arbori, conţin saponină şi sunt folosite pentru spălarea rufelor, pentru obţinerea de soluţii destinate curăţeniei casei, igienei personale şi a animalelor de companie sau ca îngrăşământ natural. Fiind naturale, reprezintă alternativa optimă la toate produsele de curăţenie din comerţ care conţin chimicale.

Plătiţi cumpărăturile cu mobilul

de Cătălina Tăgârţă

Vreţi să plătiţi o pizza sau să închiriaţi filme online, dar nu aveţi cardul la dumneavoastră şi nici cash? Se întâmplă să uitaţi acasă telefonul sau cheile, dar aproape niciodată telefonul mobil, iar într-o astfel de situaţie aparatul poate fi de mare ajutor. Dacă aveţi credit pe cartelă sau, şi mai bine, dacă dispuneţi de un abonament, atunci puteţi plăti printr-un simplu SMS (care fie se scade din creditul de pe cartelă, fie va apărea pe factura telefonului) la numărul corespunzător produsului dorit.

Laptele, bun la toate

de Elena Şerban

Primul aliment cu care oamenii iau contact, laptele, are proprietăţi care îl recomandă în orice dietă, sub orice formă. Însă, laptele nu este doar un aliment-minune, ci are şi alte întrebuinţări.

Sfaturi pentru cei care conduc iarna

de Cătălina Tăgârţă

Zăpada şi poleiul nu au fost niciodată prietenii şoferilor. Iarna presupune nu doar costuri suplimentare (ce constau în schimbarea anvelopelor cu unele speciale pentru sezonul rece), ci şi luarea unor măsuri de precauţie ce pot salva uneori chiar vieţile pasagerilor. De aceea, iată câteva sfaturi de care trebuie să ţineţi cont înainte de a pleca la drum şi ce trebuie să faceţi în cazul în care rămâneţi înzăpeziţi.

Contractul de închiriere trebuie să fie înregistrat la Administraţia Financiară

12-07-1de Cătălina Tăgârţă

Indiferent că locuiţi cu chirie sau că sunteţi proprietar şi aţi dat un spaţiu/imobil spre închiriere, e bine să semnaţi un contract de locaţiune, pe care să-l înregistraţi ulterior la Administraţia Financiară. Avocatul Laura Scutaru (foto), de la Casa de Avocatură Coltuc, ne-a vorbit despre riscurile la care sunt supuse persoanele care nu ţin cont de lege, şi a oferit câteva sfaturi de care e bine să ţină cont cei care se află în această situaţie.

Persoanele dependente de alcool se pot adresa cu încredere centrelor din cadrul proiectului Alcocentru

16-07-1de Cătălina Tăgârţă

- Oana Turcan, asistent social ALIAT: „Totul este gratuit şi confidenţial“

Fiecare dintre noi cunoaşte cel puţin o persoană dependentă de alcool. Organizaţia Mondială a Sănătăţii estimează că pentru fiecare dintre acestea, alte şapte persoane (rude, prieteni, familie) au de suferit. Atât acestora din urmă, cât şi dependenţilor, Asociaţia Alianţa pentru Lupta Împotriva Alcoolismului şi Toxicomaniilor (ALIAT) s-a hotărât să le vină în ajutor.

promo bf 1