John Cusack, îmbătrânit și depresiv, ușor inexpresiv, într-un SF care se vrea original, dar nu prea reușește. Lumi înspăimântătoare, apocaliptice, roboți buni și răi, explozii care duc cu gândul la 11 septembrie, invazii și, mai ales, gândul că peste 100 de ani vor fi puțini supraviețuitori care vor tânji după un loc devenit un fel de Paradis pe Pământ, un adăpost de rele, supranumit „Aurora” (ca filmul lui Murnau sau al lui Cristi Puiu!), și exemplificat vizual de o superbă reprezentare colorată, asemenea minunii boreale. Precum în „Semne”, de acum ceva vreme, avem și un lan de porumb, dar și păduri care încă mai există, cu tot dezastrul ecologic.
Superinteligența artificială nu pare a fi cea mai bună idee, ba chiar poate deveni o catastrofă pentru omenire. Puștiul din rolul principal, Julian Schaffner, este un elvețian care a fost manechin în copilărie și a mai jucat într-un SF, în 2014, care se chema chiar „Aurora”. Tot elvețiancă, precum regizorul Robert Kouba, este și Jeannine Wacker, născută odată cu Revoluția de la noi și care aici este o fată curajoasă, care se îndrăgostește ușor și trece prin câteva momente extrem de dure, violente chiar în relația cu iubitul robot ce devine periculos. Titlul original „Singularity” este, totodată, și al unui documentar din 2012, care explică mai bine ce este bioingineria și cum poate fi totul creat prin nanotehnologie. Orașele continuă să arate ca în „Metropolisul” lui Fritz Lang. Kronos aparent ar putea să salveze planeta Pământ, numai că aceste mașinării, foarte sofisticate, erau ușor de scăpat de sub control.
„Kronos: soluţia extremă“ („Singularity“)
Elveția, SUA, 2017
Regia: Robert Kouba
Cu: Julian Schaffner, John Cusack, Oliver Czavar, Carmen Argenziano, Elaine Loh, Pavlo Bubryak, Ego Nwodim, Eileen Grubba, Jeannine Wacker
Distribuit în România de
Ro Image 2000, Prorom