În varianta franţuzească de acum trei ani, cele două femei fatale, una mai diabolică decât cealaltă, erau interpretate de Ludivine Sagnier şi Kristin Scott Thomas. În cea actuală, made in USA, a lui Brian De Palma, le avem pe Noomi Rapace din „Millenium”, un fel de Monica Macovei, şi pe Rachel McAdams, o variantă americănească a Andreei Marin. Ambele sunt pricepute în afaceri, doresc să reuşească în carieră, şi, după stilul hitchcockian, deja bine conturat în anteriorul „Misterul Daliei Negre”, e greu de spus care dintre ele îi vine de hac celeilalte. Interioarele sunt somptuoase, ca de altfel şi veşmintele, încălţările sau coafurile. Scenele fierbinţi nu lipsesc, în plus apare un lung fragment dintr-un spectacol de balet, într-o montare modernă: „După-amiaza unui faun”. Reclama la un telefon ultraperformant, purtat în buzunarul de la spate al unor pantaloni extrem de strâmţi, fiind un fel de ochi al soacrei ceva mai la sud de ceafă, devine o idee îndrăzneaţă, chiar dacă uşor ironică. Bărbatul e când victimă, când suspect de serviciu, poliţia e germană şi în mod bizar sentimentală, pe inspectorul îndrăgostit chemându-l chiar Bach, elementul-cheie rămâne o eşarfă, şi concluzia ar fi: să te fereşti de daruri, dar şi de pasiunile sexului, deloc opus, şi de partidele de amor stil „Cu ochii larg închişi”, inevitabil cu masca de rigoare. Ecranele de calculator şi videoconferinţele sunt omniprezente, dar şi filmările ilegale şi atât de utile ca obiect de şantaj ulterior. Când mai apare şi câte o soră geamănă, chiar că replica „Încurcă-i drace” e cât se poate de definitorie.
„Pasiune“
„Passion“
SUA, 2012
Regia: Brian De Palma
Cu: Rachel McAdams, Noomi Rapace, Dominic Cooper, Karoline Herfurth, Rainer Bock, Benjamin Sadler, Michael Rotschopf
Distribuit de: Independenţa Film