...Geme lumea teatrului românesc de Concursuri. Cele mai multe doar pentru a fi bifate, a demonstra că se gândește, nu glumă, la dramaturgi, la regizori. Există însă și câteva acțiuni serioase, de toată lauda (și de urmat!). La loc de cinste, Concursul anual organizat de Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova și dedicat tinerilor regizori și scenografi români. Deloc întâmplător, directorul Naționalului din Cetatea Băniei este un regizor de top, Mircea Cornișteanu, care tratează cu toată seriozitatea și o asemenea nobilă Idee.
...Ediția de debut a adus-o în prim-plan pe Diana Dragoș, cu o viziune aparte a celebrei piese „Conu’ Leonida față cu reacțiunea” de I.L. Caragiale. A urmat Catinca Drăgănescu, regizoarea propriului text, „Foto shop”. Anul trecut, Boby Pricop, cu „Profu’ de religie”, de Mihaela Michailov, spectacol aplaudat și la Festivaluri... Ca în acest an, la 31 ianuarie, să asist la premiera „Spargerea”, care a câștigat a IV-a ediție a importantului Concurs de la Naționalul craiovean. La pupitrul de regie, Dragoș Alexandru Mușoiu, aflat la debutul său profesionist, după interesante spectacole la terminarea facultății de teatru (UNATC) și a masteratului de anul trecut, cu „Pool (no Water)” de modernistul englez Mark Ravenhill (printre altele și autorul unei piese „Faust este mort”!). Scenografa, tânără și valoroasă și ea, Andreea Simona Negrilă, licențiată în arhitectură și cu masterat în scenografie! Ambii, împreună cu minunații actori craioveni, debordanți, inventivi, moderni în „Spargerea”, dramatizarea prozei „Jaf armat” de Răzvan Petrescu.
...Un medic măcinat de sărăcie, Radu, gândește că singura soluție pentru a supraviețui civilizat este jaful unei case de schimb valutar. Se documentează în detaliu despre „problemă” de la Aurel, un derbedeu pe motocicletă Honda, care știe toate poantele grupului interlop ce controlează cartierul. Radu n-are curaj să acționeze de unul singur, îi prinde, ba chiar îi obligă să intre în joc pe prietenii lui Cristi și Emil, ultimul trăind „toată viața cu frica lui Dumnezeu”. Sigur, „jaful” gândit, chipurile, în cele mai mici amănunte, trebuie ținut într-un secret total, inclusiv față de cele trei soții. Până la urmă, jaful eșuează, ba fiecare face și o radiografie (poate cam lungă!) a eșecului.
...Pe acest text frumos scris, cu multe calambururi, jocuri de-a sensul și semnificația cuvintelor, tânărul regizor Dragoș Alexandru Mușoiu reușește un spectacol excelent, evadând uneori și în suprarealism, ajutat de remarcabila scenografie și de recitalul de gală al întregii trupe (unii rodați în memorabilul „Rinocerii” lui Bob Wilson). În frunte cu admirabilul trio Claudiu Bleonț (Radu) - Angel Rababoc (Cristi) - Adrian Andone (Emil). Excelent Cătălin Vieru (Aurel), laude merită și cuplul Iulia Colan (Anca, fata de la Change) - Eugen Titu (Gigi, omul de la Security) împreună cu Iulia Lazăr (Corina), Gabriela Baciu (Doina) și Anca Dinu (Ioana). Un spectacol de ecou, pe măsura Proiectului care zămislește valori în Bănie!