Main menu

header

…Serbările galante ale remarcabilului Festival „George Enescu”, ediția a XXII-a, a oferit printre atâtea momente notabile și un eveniment absolut inedit: s-a prezentat „Münchhausen - Stăpânul minciunilor”, întâia operă pentru copii înscrisă pe firmamentul vestitului Festival, ajuns, ca valoare, al treilea din lume. Evenimentul s-a datorat extraordinarei soprane de ecou mondial Felicia Filip, care, în numai un an de directorat, a oferit Operei Comice pentru Copii o altă viață, o aureolă aparte, cum a fost această ultimă premieră, opera compusă de maestrul Dan Dediu (și spectaculos dirijor al orchestrei), pe libretul germanului Holger Siemann. N-a fost doar o seară magică pentru copiii peste 14 ani, ci un regal și pentru adulți, meritul revenind remarcabilului regizor Cristian Mihăilescu și echipei sale de cinci stele, care au știut să respecte povestea, să o întinerească și să o îmbogățească în sensuri noi. Dintr-o superbă Echipă de creație remarc armonia mișcării scenice adusă de reputatul coregraf Răzvan Mazilu, dansul celor 13 văcuțe declanșând ropote de aplauze. Laude pentru creatoarele încântătoarelor costume și decoruri (Andreea Rotaru și Daniela Drăgulescu), ca și designului video de efect al lui Bogdan Nedelcu. Cum să nu fie un spectacol de zile mari când ai și minunați actori, distinși interpreți de operă, însă cu acuratețe și în ludicul lor dramatic: Daniel Filipescu (Münchhausen), Valentin Racoveanu (Münchheim), Andreea Iftimescu (Frau Kern), Ștefan Schuller (Actorul; Creditorul), Lisbeth (Raluca Oprea). Cu toții valoroși, entuziaști, impecabili în interpretare, respectând meseria, cât și publicul juvenil, elogii Orchestrei și Ansamblului de balet ale Operei Comice pentru Copii.

…Marele ctitor al acestui spectacol de excepție este regizorul Cristian Mihăilescu, creator de profunzime și metaforă scenică, în operă și în teatrul dramatic. Experimentatul director de scenă a fascinat prin sensibilitate, idee și imaginație, prin modernitatea spectacolului și mesajul lui clar. De la bun început, am văzut pe scena miracolelor trei copii, veniți parcă din sală, semn că ei erau mesagerii noștri, ca martori la odiseea lui Münchhausen. Care baron de altădată își va încheia nemuritoarele aventuri undeva, în celebra zonă financiară Wall Street, Münchhausen și ai lui ajungând bancheri, dacă nu chiar mafioți ai zilelor noastre. Minciunile de secole ale Baronului se vor dezvolta sub trepidația presei de azi (Frau Kern parcă e un boss de trust media!), a ratingului (citim pe o plasmă mare despre un Münchhausen Star care are și un show!), iluzii vechi și noi, ca și repetabila istorie, prezentă prin scene video. Sub nori care urcă spre lună sau mătură scena-pământ plin mereu cu fel și fel de Münchhauseni, într-un sublim arpegiu muzical de ținută, Opera Comică pentru Copii nu doar că a îmbogățit sufletește și ideatic publicul (nu numai pe cel tânăr!), printr-un nobil act de cultură, dar a și contribuit la strălucirea Marelui Festival „George Enescu”, abia încheiat!