Main menu

header

...De multă vreme n-am mai întâlnit un spectacol în măsură să mă farmece, sub alchimia sufletului realizată de Măria Sa Creatorul de Frumos, în cazul de față Actori, Regizor, Scenograf, într-un încântător triptic, arpegiu la un text rar. S-a petrecut la ultima premieră a Teatrului de Comedie (condus cu atâta succes de apreciatul actor George Mihăiță), și anume „Kimberly”. Un text american, scris de David Lindsay-Abaire în 2000, încărcat de premii. O piesă dură, între adevărul spus direct, ca o tăietură de cristal, de dramaturgul american, umorul pe alocuri negru și limbajul uneori vulgar creionând impecabil atmosfera dintr-o familie de yankei măcinată de vicii și de probleme sociale. O piesă complex, tradusă exact cum trebuia pentru o montare de zile mari, traducătorul și regizorul fiind, din fericire, aceeași remarcabilă Andreea Vulpe.

...Tot acest univers se învârte în jurul unei fete, Kimberly, cu suflet de 16 ani, dar cu trupul îmbătrânit prematur, adolescenta care se bucură cu fiecare zi de viață, deși doi cromozomi din grupa B tot plutesc ca o fantomă neagră peste visul său de iubire și zbor înalt. Micuța Kimberly este singurul om cu judecată matură dintr-o familie care mai mult se târăște decât trăiește, mama Pattie, iar gravidă, cu mâinile și cu un picior în ghips, și tatăl Buddy, benzinar, cu un second job de... alcoolic, fiind pauperi sufletește și cerebral. În acest univers putred, singura rază de speranță pentru Kimberly este Jeff, colegul de școală de care se îndrăgostește și, paradoxal, mătușa Debra, o boschetară care pune la cale un mic jaf la bancă pentru ca încercata nepoată să evadeze, plecând într-o călătorie care să-i salveze sufletul și viitorul.

...Un spectacol rar, datorat și ideii sclipitoare a scenografei Cristina Milea, care a adus pe scena Sălii Studio o mică mașină, o dubă în care au intrat toate scenele superb realizate: camera soților Akimbo, a lui Kimberly, biblioteca, strada. Uluitor, ca sugestie și funcționalitate.

...Peste toți și toate, Jocul magic, absolut de senzație, al Virginiei Mirea în rolul puștoaicei de 16 ani! Ochii, vocea, gesturile, mersul, candoarea, naivitatea, dezamăgirea și speranța sunt ale copilului de 16 ani, ca, imediat, în scena băncii, să vedem o bătrânică liniștită, interpretată fabulos de copila din secundele abia trecute... La aceeași altitudine a jocului uluitor, de Antologie, Mihaela Teleoacă, în mătușa Debra, debordantă, sensibilă, găsind în viața sa mizeră tăria să sacrifice legalitatea pentru evadarea lui Kimberly și a lui Jeff dintr-o lume bolnavă, irecuperabilă. Frumos și rolul (Jeff) creat de tânărul și talentatul Vlad Bîrzan (remarcat cu doi ani în urmă la Teatrul „Anton Pann” din Râmnicu-Vâlcea), într-un ludic complex Ioan Coman, poate în cel mai bun rol (Buddy) în care l-am văzut în ultimul deceniu (mai ales la Teatrul „Toma Caragiu” Ploiești), ca și Laura Creț (Pattie), cu unele mici stridențe. „Kimberly”, un spectacol-eveniment care, pariez, la Gala UNITER din… 2018 se va umple de Premii!