... În Templul Thaliei, Bacăul supravieţuieşte frumos cu un festival aparte, „One man show”, Gala internaţională a recitalurilor dramatice. Sfidând criza materială, organizatorii (Teatrul Municipal Bacovia şi organele locale) au reuşit - şi în acest final de aprilie, început de mai - să ofere şanse de lansare a tinerilor. Nici a VI-a ediţie a Galei Star „One man Show” nu a fost dedicată numai actorilor, ci şi actriţelor. În concurs au fost patru băieţi: Lari Giorgescu, Georg Peetz, Iosif Csorba, Filip Ristovski şi patru fete: Alina Berzunţeanu, Ana Maria Bălescu, Giorgiana Elena Popan, Emilia Borbely, cu un select Juriu... feminin (două actriţe de elită - Draga Olteanu-Matei, care a făcut zilnic naveta Piatra Neamţ - Bacău şi Adriana Trandafir şi o regizoare de top - Alice Barb), dar şi în recitaluri care au înnobilat zilele Sărbătorii de pe Bistriţa.
... Gala Star a oferit o diversitate de alegeri de texte şi interpretări, unele ignorând, din păcate, regula de bază a recitalului „One man (sau woman!) show” este aceea de a nu depăşi 50-55 de minute. Este o umbră mai veche, ca o fiică a luminii, căci şi la această ediţie laudele au fost net deasupra criticilor. Aplaudat pentru dinamică şi plasticitate, Georg Peetz - neamţul care a deschis Gala, cu show-ul „Contrabasul”, de Patrick Suskind, e drept un recital trecut bine de o oră (text despre filozofia muzicii, jucat, pe vremuri, în altă cheie, de maestrul Radu Beligan). Au fost ovaţionaţi Lari Giorgescu, uluitor în „L-V: 8-16”, de Rodrigo Garcia şi Ioana Păun (ultima semnând şi o modernă regie), un show de 45 de minute, care a reafirmat valoarea acestui tânăr actor descoperit în „Leonce şi Lena”, la Teatrul de Comedie. Foarte interesant a fost şi show-ul propus de Alina Berzunţeanu, „9 grade la Paris”, o simbioză între teatru şi film, actriţa de teatru echilibrând spectaculos balanţa în partea a doua, când a intrat în registrul comic - specialitatea casei. S-a impus din nou Giorgiana Elena Popan (câştigătoarea Premiului feminin în ediţia trecută), cu o frumosă „Eficienţă” (în regia lui Robert Pavicsits) de 40 de minute. Păcat de lungimea unor show-uri bune, al lui Iosif Csorba („Omul invizibil”, după Weels, în regia lui Alex Halka; 73 de minute) şi al Emiliei Borbely („Mady-Baby”, de Geanina Cărbunaru), gândit tentant într-un autobuz. Câştigul cel mare este că mai toţi oamenii de teatru prezenţi la Gală au considerat că a fost cea mai bună ediţie, cu opt recitaluri unul şi unul, selecţionate din peste 30 de oferte. Iar cele cinci recitaluri de gală oferite de patru nobile doamne ale teatrului românesc, Florina Cercel („Camerista”), Victoria Cociaş („Cui am onoarea să mă adresez?”), Anca Sigartău („Vreau să fiu actriţă”), tulburătorul acord final al Adrianei Trandafir, cu „Pasărea Măiastră. Maria Tănase”, plus seara lui Adrian Văncică („Stand up comedy”) au făcut din teatru, timp de cinci zile, o „biserică sfântă”, cum minunat spunea, în „uvertura” evenimentului, Adrian Găzdaru, directorul general al Teatrului Municipal Bacovia.