Main menu

header

985 24 1de Roxana Istudor şi Daniel Alexandrescu

Dacă mai era nevoie de dovezi în plus că un câine este cel mai bun prieten al omului dintre necuvântătoare și că este privit ca un membru al familiei în toată regula, datele creșterii formidabile ale turismului cu animale de companie sunt cel puțin relevante: tot mai multe autorități și facilități turistice implementează politici pentru oaspeții care călătoresc cu câinii și pisicile lor, iar piața turismului de acest tip este estimată să atingă uimitoarea cifră de 50 de miliarde de dolari peste șase ani.

Includerea prietenului canin în planurile de concediu

985 24 2Industria turismului se extinde cu o falangă specială pentru vizitatorii care sosesc la destinație cu animalul de companie. Dacă și înainte de pandemia de COVID-19 proprietarii de necuvântătoare erau celebri în industria ospitalității pentru faptul că își doreau ce era mai bun pentru companionii lor cu blăniță, criza sanitară mondială a înmulțit spectaculos deținerea de animale de companie și a dat semnalul turismului legat de acestea. Un studiu recent, derulat la Universitatea din Surrey, Marea Britanie, relevă date care sunt de natură să dea un imbold puternic facilităților turistice care încă nu au adoptat acest trend. „Există statistici care arată că populația de câini din Marea Britanie este de 11 milioane de exemplare. Este de la sine înțeles că mai mulți oameni doresc să-și includă cel mai bun prieten canin în planurile lor de vacanță”, explică specialistul Lori Hoy, autorul principal al studiului.

Servicii personalizate

Concluziile studiului britanic pot fi importante pentru afacerile din turism. Hoy îi sfătuiește pe furnizorii de astfel de servicii să ofere informații clare și accesibile și să evidențieze modul în care experiențele de călătorie pot fi plăcute atât pentru animalele de companie, cât și pentru proprietarii lor. „Înțelegerea a ceea ce influențează procesul decizional al persoanelor care doresc să călătorească cu câinii lor le va permite furnizorilor de cazare și de transport să ofere servicii personalizate și canale de comunicare care rezonează cu acest public”, explică Hoy. La baza cercetării care a dat la iveală rezultate atât de spectaculoase au stat patru percepții sociale: legătura om-câine, convingerile despre bunăstarea animalului de companie, colectarea de informații și riscurile percepute.

Transport, cazare și activități specifice

985 24 3Proprietarii sunt motivați să călătorească cu câinii lor deoarece cred că acest lucru sporește bunăstarea și fericirea animalelor de companie. Pe de altă parte, încrederea în informațiile de călătorie prietenoase cu câinii influențează puternic deciziile proprietarilor. De asemenea, preocupările legate de potențialele probleme care țin de transport, cazare și activități în timpul călătoriei cu animalul de companie au impact masiv în decizia finală de a călători. Hoy subliniază că o abordare prietenoasă cu câinii în turism ar trebui să se concentreze pe crearea unui mediu primitor pentru animale și proprietarii lor: „Acest aspect implică oferirea de activități captivante, precum și furnizarea de informații ușor accesibile despre politicile care se adresează câinilor. În plus, marketingul direcționat și comunicarea clară despre ofertele pentru animalele de companie sunt esențiale”, punctează Hoy.

Dispoziție pentru vacanțe mai lungi și costuri în plus

O cercetare recentă, realizată de Dog Vivant, un site specializat în turism cu animale de companie, include caracteristicile care definesc profilul călătorilor care pleacă în vacanță cu câinii - 93% călătoresc cu animalul lor de companie pentru a se bucura de prezența acestuia, mulți caută cazare care acceptă animale de companie, adaptată nevoilor comune. În același timp, cercetarea de piață a relevat faptul că proprietarii acestor animale merg în excursii în medie de patru ori pe an, iar durata medie a sejururilor cu câini este de cinci nopți, ceea ce o depășește pe cea standard a turiștilor spanioli, de exemplu. Totodată, costul mediu pe noapte este de 72,6 euro, cu 23% mai mare decât cheltuielile medii ale turistului spaniol mediu. Așadar, proprietarii de câini și pisici sunt dispuși să cheltuiască mai mult și să aibă sejururi mai prelungite doar pentru că sunt însoțiți de prietenii necuvântători. În plus, se manifestă o preferință a acestor turiști pentru destinațiile rurale, de plajă sau de coastă, ceea ce este un alt element interesant legat de evoluția generală a turismului.

Strategie națională în Coreea de Sud

985 24 4În Coreea de Sud, autoritățile centrale și locale s-au implicat direct în această evoluție, sesizându-i potențialul și elaborând chiar o strategie națională în domeniu. Un sondaj realizat de Organizația de Turism din Coreea (KTO) a constatat că „lipsa locurilor de cazare care acceptă câini” (55%), „lipsa restaurantelor și cafenelelor care acceptă animale de companie” (49,5%) și „lipsa locurilor turistice” (42,3%) au fost menționate ca fiind principalele inconveniente invocate de turiștii care doreau să plece în vacanță cu animalele de companie. Potrivit datelor din industria turismului, Sono International Co., operatorul Daemyung Sono Hotels and Resorts, a deschis recent mai multe facilități în stațiunile pentru animale de companie. Conform legii, o unitate de alimentație care permite intrarea animalelor trebuie să aibă un spațiu pentru acestea separat de cel folosit de oameni. Recent, compania a primit aprobare de la Ministerul Comerțului, Industriei și Energiei pentru cazuri demonstrative speciale, în cadrul unui experiment de reglementare care va permite turiștilor să-și aducă animalele de companie la facilitățile de alimentație. La rândul său, Ministerul Culturii, Sportului și Turismului a organizat prima ediție a unui concurs național - „Orașul turistic prietenos cu animalele de companie” - menit să stimuleze economiile din provincie prin crearea unui mediu care să prezinte disponibilitatea resurselor turistice pentru călătorii cu animale de companie.

În facilitățile turistice pentru animale de companie pot fi aduse doar exemplare vaccinate și care nu aparțin raselor de câini considerate periculoase

O piaţă de 50 de miliarde de dolari în 2030

Călătorii rezervă în avans şi se cazează din nou

Proprietarii de animale de companie acordă o atenție deosebită recomandărilor și opiniilor pozitive ale altor călători care au adoptat acest tip de variantă turistică. Potrivit furnizorilor de servicii turistice, oaspeții cu câini sunt cu 35% mai dispuși să publice recenzii favorabile și pozitive, iar aproape o treime dintre proprietarii de unități de cazare consideră că turiștii cu câini rezervă în avans și se cazează din nou în mai mare măsură decât cei fără animale de companie. Așa se face că în prezent, Spain-Holiday.com oferă aproape 2.000 de facilități turistice prietenoase cu câinii numai în Valencia.