Main menu

header

de Veronica Zărescu

Din ce în ce mai mulţi părinţi aleg să îşi lase copiii într-o instituţie specializată până seara, ca alternativă a bonei sau a statului singur acasă. Programul de la after school (după şcoală) diferă în funcţie de vârsta elevului, dar nu depăşeşte patru-cinci ore pe zi.

Sprijin şi siguranţă
Dacă nu aveţi bunici sau vecini disponibili să îl supravegheze pe cel mic, trebuie să angajaţi o persoană specializată sau să contractaţi serviciile unei instituţii after school. Şi şcolile din sistemul public vin în sprijinul acestor părinţi şi au personal şi spaţii speciale pentru copii. Paleta de servicii oferite este extrem de variată, de la „meditaţii” pentru materiile importante, până la activităţi opţionale, sportive sau jocuri de echipă.
Ideea ocupării timpului copilului după şcoală, mai ales în contextul în care părinţii sunt la serviciu, este extrem de bună. Astfel, cel mic îşi petrece timpul, alături de alţi copii de vârsta sa, poate fi îndrumat la teme de personal specializat şi este în siguranţă, supravegheat de adulţi. Ba mai mult, şi alimentaţia este calculată pe categorii de substanţe nutritive şi pe număr de calorii optime pentru creşterea şi dezvoltarea armonioasă. Un alt avantaj este faptul că, în puţinele ore petrecute seara cu copilul, părinţii nu vor mai fi stresaţi de momentul temelor pentru acasă.

Maximum zece în grupă
Ideal ar fi ca instituţia after school să fie chiar în incinta şcolii în care învaţă copilul, fie ea publică sau privată. În caz contrar, trebuie rezolvată problema transportului micuţului dintr-un loc în altul. Aceasta este, de multe ori, o opţiune prevăzută în oferta de înscriere. Este important ca numărul de copii din grupa pentru care optaţi să nu fie mai mare de zece, supravegheaţi de unul sau doi de adulţi, în funcţie de vârsta celor mici. La fel şi vârsta celor înscrişi trebuie să fie apropiată (cu diferenţe de cel mult un an), astfel încât interesele şcolare şi activităţile opţionale să fie comune. De asemenea, programul zilnic ar trebui să-i ofere copilului un echilibru între învăţat, odihnă şi joacă.
În numărul viitor al revistei noastre vă vom prezenta câteva aspecte pe care trebuie să le verificaţi legate de spaţiul pentru activităţi opţionale, de pregătirea psihopedagogică a personalului, precum şi de preţurile practicate de instituţiile after school.