Main menu

header

892 20 1de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

O cercetare de dată recentă a pus în evidență faptul că ideea potrivit căreia a încerca să schimbați părerea partenerului de cuplu este o rețetă pentru disensiuni nu are acoperire în realitate. De fapt, persoana iubită se poate dovedi foarte influentă.

Reper pentru politicile publice

Cercetătorii de la Universitatea Yale au constatat, după derularea unui studiu, că partenerii romantici pot fi foarte convingători atunci când vine vorba de a influența persoana iubită cu privire la schimbările climatice. „Am vrut să vedem dacă există potențialul de a crește sprijinul pentru politicile și comportamentele publice proclimă prin intermediul cuplurilor”, explică autorul principal al studiului, Matthew Goldberg. Oamenii de știință au chestionat fiecare din cele 758 de cupluri care au participat la studiu, pentru a-și da seama cum au fost înțelese credințele climatice ale celuilalt, precum și cât de mult s-au aliniat convingerile și comportamentele fiecăruia, arată concluziile cercetării publicate de Journal of Environmental Psychology.

Înrâurire prin comunicare

În timp ce multe cupluri au manifestat convingeri și comportamente climatice asemănătoare, au existat și discrepanțe - de exemplu, doar 38% dintre convingerile unui cuplu în materie de climă s-au dovedit similare și doar 31 de procente din comportamentele lor climatice au fost la fel. Pe de altă parte, cercetarea a indicat faptul că partenerii care vorbesc în mod obișnuit despre acest subiect au o idee mai exactă despre părerile celuilalt. În cazul cuplurilor care au exprimat opinii opuse asupra schimbărilor climatice, s-a constatat că partenerul „alarmat” a avut o înrâurire importantă asupra persoanei iubite în cazul în care aceasta nu era nici măcar preocupată de temă. „Comunicarea în masă este esențială, dar ar putea să nu fie cea mai eficientă modalitate de a schimba sprijinul public pentru politicile de mediu. Un partener cunoaște persoana iubită infinit mai bine decât un comunicator necunoscut și știe cum să valorifice problemele de care îi pasă pentru a-l implica în acțiunea privind schimbările climatice”, explică Goldberg.

„Studiul a constatat faptul că oamenii care sunt foarte îngrijorați de schimbările climatice încep procesul de convingere chiar acasă, cu cei dragi“ Anthony Leiserowitz, Universitatea Yale