Main menu

header

746 4 1de Călin Popa şi Nicoleta Gheorghe

O vreme, frumusețea „K” a dat tonul în industria cosmetică și toată lumea s-a axat pe produsele coreene. A urmat ca varianta „J”, cu reperele japoneze, să stabilească ritmul înfrumusețării. În prim-planul scenei a intrat recent frumusețea „G”. De la Germania.

Formule fără toxine

În ultima vreme, brandurile de înfrumusețare din Germania au început să fie omniprezente la loc de cinste pe lista tuturor marilor retaileri. Spre deosebire de variantele anterioare, care se promovau inclusiv pe linii guvernamentale, produsele care intră în noul trend se recomandă singure, pentru că urmează o tendință foarte actuală: cosmeticele curate. „Clienții noștri apreciază foarte mult faptul că produsele germane respectă noile standarde ale industriei și propun formule cosmetice fără toxine”, explică Jessica Richards, fondator al Shen Beauty.

Garanție de autentic

Brandurile de produse de înfrumusețare din Germania mai au o calitate care se dovedește atrăgătoare pentru clienții agresați de abundența de mesaje ale industriei: vin în ambalaje minimaliste, cu grafică simplă și clară, cu ingredientele trecute la vedere, centrate mai puțin pe a ieși în evidență și mai mult pe a ilustra calitatea înaltă a produsului. „Consumatorii caută permanent eticheta Made in Germany pe produsele de îngrijire a pielii, la fel cum se uită după ștampila Organic pe tomate, ca și cum ar fi o garanție de autentic, de natural”, punctează Cassandra Grey, fondator al Violet Grey.

Control asupra ingredientelor

În cazul produselor de înfrumusețare din Germania, formula de realizare înseamnă de regulă o abordare organică, apropiată de natură. Ceea ce se întâmplă astăzi cu cosmeticele germane are o temelie veche, din anii 1960, de când linia Dr. Hauschka introducea în înfrumusețare conceptele de ferme biodinamice, produse fără chimicale și se lucra în laboratoare care inventau metode de prezervare fără chimicale încorporate. „Avem un mare control asupra ingredientelor pe care le folosim și aceasta este cheia unui brand adevărat de înfrumusețare naturală”, argumentează Rob Keen, director executiv al Weleda North America, falangă a legendarei mărci germane care vine din 1921.

Tradiție și știință avansată

Clientela cu pretenții înalte e „servită” cu produse care înglobează nu doar tradiție solidă și ingrediente perfect curate, ci și cercetarea viitorului. Mărci cum sunt Augustinus Bader, Dr. Barbara Sturm sau Royal Fern au în compoziție și știință avansată. „Produsele cu extract de ferigă sunt ca o căsătorie între wellness și inginerie germană”, detaliază dermatologul Timm Golueke. Iar retailerii sunt foarte mulțumiți de răspunsul din piață la frumusețea „G”. „Înfrumusețarea germană este cunoscută în toată lumea pentru formulele curate, bazate pe cercetare științifică solidă și testate în timp, cu eficiență neîndoielnică. Atunci când plătești 310 dolari pe un serum care promite să facă tenul să strălucească, este foarte importantă calitatea ingredientelor pentru rezultatul promis”, afirmă Marla Beck, director la Bluemercury.

Produse preferate de Julia Roberts sau Victoria Beckham

Produsele de înfrumusețare cu etichetă germană sunt deja preferatele unor staruri ca Rihanna, Julia Roberts sau Victoria Beckham. În 2018, vânzările au crescut doar în SUA cu aproape 20 de procente. Iar trendul este considerat în creștere. În timp ce Germania nu susține la nivel de stat campanii de promovare a brandurilor de înfrumusețare, este un pionier în ceea ce privește agricultura curată și un lider al cercetării chimice la nivel mondial, iar acest aspect se reflectă și în industria frumuseții.