de Călin Popa şi Adrian Pătrăuceanu
Ciupercile sunt, în ultima perioadă, un adevărat ingredient-minune în industria frumuseții, marile branduri de cosmetice folosind proprietățile extractului din ciuperci și fungi pe scară largă.
Echilibrează pH-ul
Considerate alimente-minune, ciupercile sunt folosite masiv și pentru înfrumusețare. Vedete ca Brie Larson le promovează intens, iar branduri de top, ca Lu- mene, Origins sau Ren, introduc extractul de ciuperci în serumurile pe care le comercializează, Marc Jacobs și Laura Mercier făcând din această substanță vedeta fondurilor de ten. „Extractul de ciuperci poate fi integrat în orice formulă cosmetică, dar cel mai eficient lucrează în produsele care sunt menținute pe ten mai mult timp, întrucât au proprietăți de echilibrare a pH-ului, de catifelare și antioxidante”, detaliază Tiina Isohanni, vicepreședinte la Lumene. O altă direcție de cercetare este evaluarea efectelor fungilor asupra sănătății pielii. Potrivit unor cercetări recente, fungii pot genera o acțiune benefică asupra proceselor biologice de la nivelul tenului, determinând o mare eficacitate clinică în produsele de înfrumusețare, arată thecosmeticchemist.com/.
Exfoliere naturală de calitate
Speciile de ciuperci shiitake și reishi, binecunoscute pentru beneficiile pe care le aduc organismului atunci când sunt consumate, sunt și vedete ale cosmeticelor. Specialiștii le creditează cu proprietatea de a reîntineri pielea, de a-i crește elasticitatea și strălucirea. De altfel, majoritatea speciilor de ciuperci au o mare cantitate de antioxidanți, pot contribui la eliminarea efectelor radicalilor liberi, reduc concentrația de melanină, atenuând astfel petele închise la culoare și combătând inflamațiile, notează stylist.co.uk. „Dermatologii au recomandat de ani buni acidul din ciuperci pentru eliminarea hiperpigmentării pielii. Cel mai recent trend este utilizarea ciupercilor pentru exfoliere naturală de calitate și pentru restul de beneficii pe care le pot aduce pielii, printre care un plus de vitamina D”, explică specialistul Anjali Mahto, de la British Skin Foundation.
Grație cercetărilor extinse pe direcția introducerii ciupercilor în produsele de înfrumusețare, piața globală este estimată să ajungă la aproape 60 de miliarde de dolari în anul 2021, aproape dublu față de anul 2015