de Călin Popa şi Daniel Alexandrescu
Inspirați de actorii de la Bollywood, tinerii indieni au dat tonul mondial al înfrumusețării masculine fără gen, care implică proceduri menite să-i facă să arate catifelați, proaspeți și tineri. Cum sunt tot mai mulți și mai prosperi, milenialii indieni sunt urmăriți de toată lumea și reprezintă trendul indiscutabil al unui alt model în industria frumuseții.
Depilare și uleiuri pentru barbă
Vremea bărbilor haiducești pare să fi trecut, luând cu sine și acea nonșalanță și duritate masculine tipice Vestului Sălbatic, care au dominat imaginea bărbaților în ultimii ani. În prezent, grație influenței pe care o are înfrumusețarea asiatică în toată lumea, stilul indian dă tonul depilării părului de pe piept, al tratamentelor cu măști faciale dedicate și al uleiurilor care să transforme bărbile în valuri mătăsoase. „Aloc cel puțin 15 minute zilnic aranjării părului, îmi exfoliez tenul și utilizez măști de față cu ierburi”, detaliază prezentatorul tv Lakshay Narula.
Părul mereu perfect
Potrivit concepției despre frumusețe a milenialilor indieni, timpurile în care bărbații păreau perfect capabili să se îngrijească singuri nu mai sunt de actualitate. „Am folosit ceară să depilez părul de pe piept și m-am simțit fantastic. Este vremea să renunțăm la ideea că nu avem decât să ne bărbierim pentru a impresiona femeile, iar modelul de erou de acțiune transpirat nu se mai poartă”, argumentează Narula. Grație rețelelor de socializare, tinerii indieni promovează imaginea bărbatului căruia întotdeauna îi stă părul perfect, chiar și atunci când împarte lovituri sau a avut o zi lungă și grea. Mărturie despre acest trend este și reclama la gel de păr pe care o face popularul star Ranveer Singh.
Măștile de față, explozie de vânzări
Trendul acestei noi imagini a fost „prins din zbor” de multe branduri, care au avut de depus un efort serios pentru a veni în întâmpinarea modei cu produse care sunt departe de tradiția indiană a îngrijirii masculine. „Când am lansat o mască de față care exfoliază, am promovat-o cu filmulețe și cu multe explicații detaliate, întrucât a crea o piață pentru produse de care nu s-a mai auzit până recent și care nu au fost folosite de generațiile anterioare a cerut mult mai mult decât simpla prezență a produselor. După ce lucrurile au luat avânt, vânzările au explodat”, punctează Hitesh Dhingra, fondator al brandului TMC. Tendința nu a scăzut deloc în timpul carantinei generate de pandemia de COVID-19, ceea ce arată interesul uriaș pentru noile metode de înfrumusețare.
Potrivit companiei de cercetare de piață EuroMonitor International, piața produselor de îngrijire masculină din India a ajuns, în 2018, la peste 1,4 miliarde de dolari, în creștere cu zece procente față de anul anterior