de Călin Popa şi Adrian Barna
Optune este un proiect care face parte din categoria internetul lucrurilor și combină o aplicație inteligentă cu un dispozitiv fizic. Acest nou produs poate determina cea mai bună formulă pentru fiecare tip de ten în parte și este disponibil pentru 92 de dolari pe lună.
Mixează formula ideală de serumuri
Compania japoneză Shiseido Co. a găsit modalitatea de a face mult mai ușoară îngrijirea pentru toate persoanele care au dificultăți în a elabora formula de îngrijire facială perfectă pentru ele. Contra sumei de 92 de dolari pe lună, care asigură accesul la o aplicație dedicată, înfrumusețarea devine mult mai personalizată. Concret, aplicația analizează pielea, iar cele cinci cartușe cu serumuri diferite ale dispozitivului Optune primesc „comanda” și mixează perfect formula ideală, cea mai apropiată de nevoile persoanei respective, notează fortune.com. „Beneficiile sistemului nostru deja ne întrec așteptările”, explică analistul Shima Yamanaka, estimând vânzări de peste 630 de milioane de dolari anual pentru Optune.
80.000 de combinații
Personalizarea înfrumusețării este un segment al industriei care deja a atins nivelul de 440 de miliarde de dolari. Potrivit creatorilor săi, Optune se adresează femeilor „care vor să se întrețină, dar nu au timpul necesar pentru a determina formula precisă”, după cum punctează Shigekazu Sugiyama, președinte al Shiseido Japan. Studiile au arătat că stilul modern de viață face ca datele pielii să se schimbe destul de des și de aceea este nevoie de abordări mult mai versatile ale înfrumusețării de fiecare zi. Optune amestecă și livrează formule personalizate și combinații precise de serumuri de două ori pe zi, în 80.000 de combinații diferite. Este prevăzut cu un software disponibil sub formă de aplicație, care face poze persoanei și îi determină tipul de ten. Datele sunt analizate într-un algoritm complex, care include obiceiurile de somn ale utilizatoarei, ritmul ciclului menstrual, factori externi cum sunt vremea de afară, umiditatea și poluarea.
L’Oreal, Sephora, Rimmel London sunt doar câteva exemple de giganți ai industriei cosmetice care realizează parteneriate cu creatorii de tehnologie pentru a lansa produse de înfrumusețare personalizată - de la evaluarea celui mai potrivit fard de pleoape la alertele de expunere la soare