de Călin Popa şi Daniel Alexandrescu
Omniprezentă, tot mai puternică și mai extinsă, rețeaua Facebook se lansează în lumea înfrumusețării imaginând alături cu branduri mari din domeniu tot felul de mijloace de a spori comerțul cu produse cosmetice.
Sfaturi, comentarii, prezentări live
Rețeaua socială colaborează cu marile branduri de produse cosmetice și de modă pentru a lansa „Live Shopping Fridays”. Pe tot parcursul verii, până la 16 iulie 2021, consumatorii pot descoperi produse noi de la mai multe mărci, pot primi sfaturi, pot face comentarii și, desigur, pot cumpăra produsele prezentate live. Cumpărăturile Livestream, care devin din ce în ce mai populare în întreaga lume, în special în Statele Unite și Asia, s-ar putea transforma într-un nou mod de a face cumpărături în anii următori. O tendință care a devenit mai pronunțată odată cu pandemia și închiderile sale succesive de magazine, care i-au determinat pe consumatori să apeleze la cumpărături online.
Shopping cu interacțiune
De la începutul pandemiei, brandurile încearcă să nu piardă legătura pe care și-au construit-o cu clienții lor, care a fost inevitabil afectată de închiderea magazinelor fizice. Mai mult decât atât, ei speră să creeze și noi conexiuni și să meargă către servicii din ce în ce mai personalizate, care să completeze magazinele electronice pe care majoritatea brandurilor deja le au. Conceptul este foarte apropiat de reclamele live și canalele de cumpărături tv din trecut, dar include videoclipuri live, care nu numai că facilitează consumatorilor un răspuns direct la întrebări și o mulțime de recomandări pe loc, dar le permit, de asemenea, să cumpere produsele prezentate.
Modă și îngrijire prezentate de vedete
Facebook oferă, în fiecare vineri, posibilitatea de a face cât mai mulți oameni - și mărci deopotrivă - conștienți de acest nou mod de a face cumpărături, care ar putea deveni rapid ceva obișnuit. Programul acestor sesiuni include etalarea de produse de înfrumusețare, modă și îngrijire a pielii, care vor fi prezentate în diferite moduri. Mărcile vor putea să-și dezvăluie caracteristicile din culise, să apeleze la vedete pentru a-și prezenta produsele sau să ofere tutoriale.
Sephora, Abercrombie & Fitch, Clinique, Bobbi Brown Cosmetics și Dermalogica se numără printre mărcile care participă la aceste sesiuni de vară, care pentru moment sunt destinate doar Statelor Unite