Main menu

header

865 4 1de Roxana Istudor şi Anca Flondor

Companiile de cercetare de piață și experții au stabilit trendurile majore din industria frumuseții nu doar pentru 2022, ci și pentru anii următori. Unele dintre aceste tendințe ar putea părea stranii pentru clienții de o anumită vârstă, dar se înscriu cu certitudine în linia urmăririi cu atenție a sustenabilității domeniului.

Practici și produse sustenabile

865 4 2Accentul produselor de înfrumusețare pentru 2022 va fi pe gradul în care pot fi folosite și pe durabilitatea acestora în timp - mai precis, vremea consumerismului și a risipirii resurselor a trecut. „Tendințele de top în materie de înfrumusețare în 2022 reflectă schimbări mai ample ale societății, întrucât consumatorii continuă să caute practici și produse sustenabile, inclusiv elemente fără apă și perioade de valabilitate mai lungi ale produselor de îngrijire personală”, afirmă Clare Varga, șeful departamentului de frumusețe de la brandul de cercetare de piață WGSN. Practic, potrivit echipei internaționale de experți care a sintetizat aceste date, tendințele 2022 vor include proceduri de igienă care economisesc la maximum apa, frumusețe… fermentată, rutine de machiaj mai rapide și „gustările” de înfrumusețare.

Cosmetice care favorizează culturile de bacterii „bune”

865 4 3Produsele cosmetice care curăță fără apă sunt la mare căutare, inovatorii din industrie oferind deja șamponul care nu implică duș și produse de bărbierit care nu necesită apă. Mai departe, pe linia durabilității produselor de înfrumusețare se manifestă tendința cosmeticelor care implică fermentație, întrucât eliberează enzime care descompun moleculele, astfel încât acestea să poată pătrunde mai bine în piele, furnizând ingrediente puternice în însăși structura epidermei sau a părului. Procesul de fermentație cultivă și creșterea bacteriilor benefice, precum acizii lactic, organic și acetic, care acționează ca niște conservanți naturali. Aceste bacterii care apar în mod natural prelungesc perioada de valabilitate a formulelor, atrăgând atât consumatorul sustenabil, cât și pe cel aflat în căutare de valoare. De altfel, potrivit analiștilor de date, căutările pe internet legate de „îngrijirea pielii și microbiom” au crescut cu peste 5.000% în ultimele 12 luni, alături de o creștere spectaculoasă a consumului de produse pentru piele cu adaosuri prebiotice și probiotice menite să reechilibreze și să întărească pielea.

Machiaj în două minute

865 4 4Frumuseţea naturală fără prea mult efort câştigă tot mai mult teren şi se află pe podiumul celor mai importante tendinţe de machiaj în 2022. Un ten înviorat, cu aspect cât mai natural, este tot ceea ce îşi doresc multe femei, tocmai de aceea multe branduri l-au promovat prin look-uri naturale, machiaj abia vizibil sau variante naturale „de covor roșu” ale tenului. Ca urmare, așa-numita „geantă de machiaj de două minute” este un alt trend care atrage rapid consumatorii ce doresc un aspect sănătos, pe cât se poate fără fard. Aliniindu-se la tendința conturării aspectului cu ajutorul tehnicilor rapide, care necesită întreținere redusă, adoptate în timpul pandemiei, acest sistem de machiaj foarte rapid oferă stiluri flexibile și discrete, ajustate dorinței consumatorilor de a se adapta la o existență hibridă, postpandemie. Produsele incluse în acest trend se vor concentra pe repere și mijloace de înfrumusețare mai inovative și mai inteligente, care oferă rezultate cu mai puțin efort, bani, pricepere și preocupare.

Gustări cu ingrediente dedicate pielii

865 4 5O nouă tendință care a apărut în timpul carantinelor generate de pandemie este așa-numita „gustare” pentru frumusețe. Practic, este vorba, pe de o parte, despre anumite micro-momente personale, dedicate înfrumusețării, care au fost încorporate în viețile consumatorilor în timpul perioadelor de lockdown și în care se aplică tratamente cosmetice lejere, de scurtă durată. Pe de altă parte, acest trend implică anumite dulciuri și batoane sănătoase, care au efecte directe asupra frumuseții prin ingredientele pe care le conțin. În același timp, se remarcă o creștere spectaculoasă a trendului cosmeticelor de tip hibrid. Mai exact, machiajul acționează concomitent cu îngrijirea sănătății pielii. Un raport recent al companiei Mintel a pus în evidență faptul că 50% dintre consumatori preferă să cumpere produse cosmetice hibride, cum ar fi, de pildă, cele care combină machiajul, protecția solară și microelemente de îngrijire personalizată a pielii.

Băile care aduc natura în interior

Anul 2022 vine cu un trend major în ceea ce privește extrapolarea ideii de spa în mijlocul naturii. Concret, dorința de reconectare cu mediul înconjurător, tot mai pregnantă în epoca luptei cu schimbările climatice, îi va determina pe clienți să caute beneficiile naturale ale apelor deschise. Cu rădăcini în multe culturi, populații indigene și terapii tradiționale din întreaga lume, de la vechii japonezi la britanicii erei victoriene, această practică include în anul 2022 produsele pentru baie și corp care reproduc scăldatul în aer liber și care au capacitatea de a aduce natura înăuntrul sălii de baie. Săpunurile, substanțele și materialele derivate din natură vor crește în popularitate, la fel ca și produsele pe bază de alge sau de apă de mare.

Păr verde-neon, tuns bob lung

865 4 6Culoarea anului 2022 în hairstyling este verdele neon, cu variațiuni pe toate temele acestei culori, plus vopsitul în două sau trei nuanţe. Se vor purta, de asemenea, lejerele blonduri cu şuviţe rebele, meşele pastel, baleiajele, inserţiile de culori aprinse. Potrivit specialiștilor, în 2022 se vor accentua bordurile pentru terminaţii și inserţiile geometrice, conturate cu diverse accente de culoare. Tunsorile-vedetă ale anului 2022 vor fi, potrivit hair-styliștilor, tunsorile pixie pentru părul scurt, bobul lung pentru lungime medie şi tunsorile în scări pentru părul lung. Pentru toate, direcţia de styling este volumul natural, nu cel creat din produse şi exces de coafat.

Produsele de îngrijire personală care includ extracte de alge marine vor deveni indispensabile în 2022, ingredientele de coastă fiind apreciate pentru capacitatea lor liniștitoare, hidratantă, detoxifiantă, terapeutică

Vestimentaţia „dopamină“

Cum dopamina este considerată hormonul fericirii, iar trendul actual al înfrumusețării este combinația dintre efectul exterior și starea interioară, vestimentația „dopamină” implică îmbrăcămintea axată pe ideea că purtarea anumitor culori și modele este de natură să susțină starea bună de spirit. Această tendință continuă să câștige tot mai multă popularitate și va fi dominantă în 2022. Specialiștii estimează că nuanțele vibrante, care scot o persoană în evidență, vor fi la mare căutare în tot acest an, alături de negru, care, așa cum nu a ieșit niciodată din modă, va continua să fie preferat și în 2022, simplu sau pentru contrast.