Main menu

header

881 4 1de Roxana Istudor şi Daniel Şuta

Într-o perioadă în care interesul pentru soluțiile de ambalare premium ca alternativă la plastic este în creștere constantă, producătorii de sticlă caută să-și extindă oferta la produse de machiaj și își adaptează capacitățile atât prin deschiderea de noi linii de producție, cât și prin lansarea standardelor personalizabile.

Material etern reciclabil

Compania italiană Bormioli Luigi, specializată în ambalaje de lux pentru industria parfumurilor și cosmeticelor, își extinde oferta cu o gamă de standarde de sticlă personalizabile pentru rujuri și mascara. Cu aproximativ trei milioane de componente din sticlă produse în fiecare an pentru sectorul machiajului, în principal fonduri de ten, pentru clienți precum Chanel și Dior, compania a lansat noul tip de sticlă, de ultimă generație, care conține o cantitate semnificativă de material reciclat. Un ambalaj PCR 40% va fi disponibil în perioada următoare, fiind de mare efect pentru produsele de machiaj, majoritatea colorate. La recentul târg de profil MakeUp, de la Paris, Bormioli Luigi a prezentat două formule de sticlă personalizabile: pentru ruj, reîncărcabilă, și o fiolă pentru rimel sau luciu de buze.

Lăcuire spectaculoasă în interior

881 4 2Ambalajul pentru ruj a fost creat folosind o tehnologie de sticlă presată derivată din industria tacâmurilor, care permite producerea de pereți subțiri. Pentru ambalajele de rimel și luciu de buze, produse în sticlă suflată standard, provocarea tehnică a fost respectarea toleranțelor mici necesare pentru ca interiorul gâtului să se poată poziționa corect. Ca parte a acestei inițiative „înapoi la sticlă”, care vizează re- introducerea acestui material în cât mai multe categorii din industria frumuseții, Bormioli Luigi pune la dispoziție toate tehnicile de decorare a sticlei, pentru personalizarea pachetelor, inclusiv lăcuirea spectaculoasă INSIDE (interior), cu totul deosebită în cazul ambalajelor pentru mascara, care de regulă sunt opace. „Putem oferi soluțiile noastre standard unui brand care ar putea apoi să le decoreze cu imaginea sa, dar suntem disponibili și pentru proprietarii de mărci care caută o soluție specifică și unică”, explică Federico Montali, Marketing Manager Prestige Perfumes la Bormioli Luigi.

Producătorul sloven Steklarna Hrastnik folosește așa-numitul hidrogen „verde“ pentru a produce ceea ce descrie drept „cea mai durabilă sticlă din lume“ pentru industria frumuseții

Decorări fotorealiste

881 4 3Pe lângă adăugarea de procente suplimentare de sticlă reciclată în noua familie de ambalaje, producătorul italian poate aplica inclusiv protecție UV în noua sticlă, formula fiind denumită Safe Glass. Această opțiune face sticla foarte rezistentă la șocuri și împiedică împrăștierea așchiilor în cazul în care ambalajul s-ar sparge. În același timp, în cadrul târgului Luxe Pack Monaco, Stoelzle Glass Group a adus în atenție inovații proprii - ambalajele din sticlă decorată eco, pentru parfumuri. După lansarea, în 2018, a „Quali Glass Coat 2.0”, o acoperire cu pulbere fără adeziv și fără solvenți, grupul a propus o cerneală neagră cu imprimare ecologică, fabricată din anvelope scoase din uz. Dezvoltată din deșeuri, cerneala oferă un efect de serigrafie negru profund. În ceea ce privește tehnicile de serigrafie, echipele de decorare ale grupului realizează lucrări de artă dintre cele mai fine, distinctive, detaliate și fotorealiste.