Main menu

header

984 5 1de Roxana Istudor şi Flori Pintea

Înfrumusețarea are reguli noi, după care creatorii de produse din industrie se țin în fiecare zi. Tendințele sunt majore și, grație rețelelor de socializare, se răspândesc cu repeziciune și la scară mare. Tehnologia are un cuvânt tot mai greu de spus și procedurile neinvazive, precum și ritualurile simplificate, cu produse curate, sunt în prim-plan.

Măști impregnate cu esențe și filosofie asiatică

În ultima vreme, creșterea cererii de produse de proveniență coreeană a crescut cu aproape 70% la nivel mondial, notează vogue.co.uk. Este vorba în primul rând despre celebrele măști din hârtie impregnate cu mucus de melc, esențe de cactus, extracte puternice din plante. Tendința de a obține o piele translucidă, așa-numita modă „piele de sticlă” face ca aceste produse să fie și în continuare la mare căutare. Denumit „K-beauty”, trendul este completat de regulile de înfrumusețare ale străvechii culturi japoneze, care „vin tare din urmă”. „Faimoasele principii pe care se bazează frumusețea japoneză, kanso, shibui și seijaku, sunt în esență o filosofie care vorbește despre simplitate și un calm plin de energie ca piloni pe care se bazează aspectul. Acestea vor domina industria în perioada următoare”, explică Victoria Buchanan, cercetător în cadrul „The Future Laboratory”, din Marea Britanie.

Declin al produselor cu parabeni, sulfați și silicon

984 5 2Mișcarea „wellness” a transformat abordarea stării de fiecare zi a oamenilor din perspectivă fizică, mentală și spirituală. A venit rândul ritualurilor de înfrumusețare să fie revoluționate. Motoarele schimbării sunt unele companii producătoare de cosmetice care au intuit trecerea de la chimicale la „natural”, apoi la „curat”, mizând pe faptul că informarea despre efectele negative pe care le au unele substanțe asupra pielii este una globală. Nici natural nu mai este o opțiune, întrucât produse cu parabeni, sulfați sau silicon pot intra în această categorie. „Cererea este pentru produse curate, care nu se limitează la garanția de natural”, argumentează Margaret Mitchell, director de vânzări în cadrul companiei „Space NK”.

Ritualuri simplificate

Necesitatea de a fi simplificate ritualurile de înfrumusețare a dus deja la apariția, în ultima perioadă, a produselor complexe, care servesc mai multor scopuri, dar care în același timp sunt ușor de folosit și cu efecte rapide. Formulele cosmetice fac parte dintr-un „nou val” de combinații „3 în 1” care se bazează pe avansul tehnologic. „Influențele momentului ne pot determina să considerăm că rutinele complicate, în mai mulți pași, care au fost folosite până nu demult, sunt istorie. Simplitatea și ușurința în utilizare sunt cuvintele-cheie ale înfrumusețării momentului”, este de părere Lisa Payne, editor la „Stylus”.

Val de cosmetice antipoluare

Din cauza poluării care a atins un nivel fără precedent, produsele cosmetice sunt chemate să apere de agresorii pe care îi generează acest fenomen. Alături de particulele nocive din exterior, praf, emisii de toate felurile, producătorii de cosmetice au în vedere și produse care să protejeze în fața aerului condiționat, a așa-numitelor „bacterii captive”, care „atacă” din clădiri sau în transportul public. Nu în ultimul rând, într-o eră a uitatului cu orele pe tot felul de ecrane, cosmeticele trebuie să reprezinte un strat protector și în fața daunelor pe care le poate cauza lumina computerului.

„Păstrează-te curat și strălucitor. Ești fereastra prin care trebuie să percepi lumea“ (George Bernard Shaw, scriitor)