de Roxana Istudor şi Adrian Barna
Astăzi, luxul este tot mai mult un concept ecologic și vine în întâmpinarea nevoilor clienților, chiar și a celor mai pretențioși, care au dezvoltat, mai ales în ultimii ani, o adevărată pasiune pentru durabilitate, pentru reciclare și pentru reducerea consumului și a deșeurilor. Această evoluție i-a determinat pe mulți hotelieri să ia măsuri și să adopte toate etapele necesare pentru a introduce cosmetice și produse de îngrijire sustenabile, prietenoase cu mediul.
Testate dermatologic, fără gluten și silicon, îmbogățite cu vitamine
Dată fiind explozia globală a turismului, hotelierii au conștientizat că odată cu valurile de vizitatori vin și pretențiile pentru sustenabilitate, inclusiv la capitolul cosmetice și produse de îngrijire care le sunt pregătite în băi. Brandul francez Typology a încredințat recent Groupe GM, lider internațional în industria de amenajări pentru oaspeți, sarcina de a dezvolta prima linie de produse de îngrijire pentru hoteluri a companiei renumite pentru formulările sale minimaliste, transparente și naturale. Produsele au fost concepute combinând ingrediente curate, în ambalaje ecologice, de mici dimensiuni, cu scheme de culori monocromatice și linii simple, atrăgătoare. Formulele destinate hotelurilor sunt testate dermatologic și nu conțin sulfați sau silicon. Ele sunt certificate vegane, fără organisme modificate genetic, fără gluten și conțin până la 98% ingrediente naturale. Fiecare produs din linie este îmbogățit cu vitamina B5, apreciată pentru proprietățile sale de hidratare. În plus, loțiunea de corp conține, printre altele, unt de shea. La rândul lor, dozatoarele sunt gândite pentru eficiență maximă și resturi minime.
Eliminarea completă a plasticului
Pentru lumea hotelieră, cosmeticele solide reprezintă o adevărată revoluție. Eliminarea totală a plasticului din produsele cosmetice este un obiectiv care poate fi atins datorită acestora - de exemplu, compania Albogroup invită turistul cazat la hotel să folosească produsul strict în cantitatea necesară. Pentru asta, cosmeticele sunt ambalate fiecare potrivit pentru câte o singură utilizare. Șampoanele și gelurile de duș solide, complet fără plastic, eco-sustenabile, sunt personalizabile în funcție de nevoile fiecărui client. Balsamul de păr este disponibil în cutii mici de carton reciclabil, care provine din hârtie certificată ecologic, iar etalarea acestora se face pe polițe din lemn, astfel eliminându-se complet plasticul din tot ceea ce înseamnă înfrumusețare și îngrijire personală responsabilă pe perioada sejurului în hotel.
Piața globală a cosmeticelor și produselor de îngrijire pentru hoteluri este estimată să atingă 35,3 miliarde de dolari în orizontul anului 2029 (kbvresearch.com)
Periuţe de dinţi din bambus, deodorante cu cristale
Brandul ILoveEcoEssentials a dus foarte departe noțiunea de cosmetice sustenabile în hotel. Mai precis, compania livrează papuci, piepteni, periuțe de dinți din bambus, deodorante cu cristale, precum și ceață aromatică pentru față infuzată cu castraveți și spumă de baie cu ingrediente naturale, toate acestea prezentate în sticle de culori portocaliu sau verde smarald. De asemenea, majoritatea producătorilor de cosmetice sustenabile pentru hoteluri acordă atenția cuvenită copiilor, pregătind pentru ei produse naturale specifice pielii lor și, în același timp, care îi deprind cu ideea de ecologie și durabilitate.