Main menu

header

512 25 1de Andrei Dicu

„Scump” nu este neapărat sinonimul unor cuvinte precum „valoros”, „calitativ” sau chiar „preţios”. Uneori, din contră, poate deveni opusul lor, înglobând ideea de „kitsch”. Societatea trăieşte în zona mercantilismului şi mai ales a epatării, astfel că nici nu se găsea un moment mai prielnic pentru a aminti câteva dintre obiectele care au făcut deliciul amatorilor de extravaganţe.

24 de milioane de dolari pentru un ceas

Recent, o capodoperă a ceasornicarilor elveţieni a fost vândută la Geneva cu suma de 24 de milioane de dolari. Ceasul de buzunar nu are doar un preţ exorbitant, ci este inedit. „Supercomplicaţia lui Henry Graves”, aşa cum a fost poreclit cel mai scump ceas de pe mapamond, a fost cumpărată în doar 15 minute de la începutul unei licitaţii organizate de firma Sotheby’s. La preţul iniţial s-a adăugat comisionul casei de licitaţii, astfel că preţul final a ajuns la 24 de milioane de dolari. Tim Bourne, reprezentantul lui Sotheby’s, a precizat: „Este cel mai complicat ceas produs vreodată. Are 24 de invenţii noi, iar în privinţa unor eventuale copii vă asigurăm că el nu va fi reprodus niciodată”. Ceasul de buzunar este din aur şi a fost realizat în anul 1993, la comanda unui bancher american. Printre cele 24 de funcţii inedite se găsesc: un calendar infinit, fazele lunii şi indicaţii orare pentru răsăritul şi apusul soarelui, valabile pentru oraşul New York.

Un parfum „îmbrăcat” în diamante costă 794.000 de lei

512 25 2Cu suma de 228.000 de dolari (în jur de 794.000 de lei) se pot cumpăra tablouri celebre, maşini de colecţie şi iahturi. Deşi pare incredibil, acesta este şi preţul unei singure sticluţe cu parfum. „No. 1”, cel mai scump parfum din lume, a fost creat de britanicul Clive Christian, cu ocazia deschiderii buticului Salon de Parfum din magazinul Harrods din Londra. Sticla este încrustată cu 2.000 de diamante, inclusiv cu două diamante galbene şi un diamant rar de culoare roz, de pe emblema regală a Marii Britanii. Cartea Recordurilor a recunoscut „No. 1” drept cel mai scump parfum din lume. Sticluţa de lux conţine 30 de mililitri din parfumul cu miresme de vanilie tahitiană şi de trandafir, potrivit „New York Post”.

Vin roșu de 500.000 de dolari

512 25 3Pentru amatorii de vin roşu oferim descrierea „plastică” a licorii aflate pe locul 1 în topul unde a depăşit două contracandidate, care au făcut parte din colecţia preşedintelui SUA Thomas Jefferson. Screaming Eagle Cabernet Sauvignon 1992 este liderul vinurilor roşii şi a fost vândut, în anul 2000, în cadrul unei licitații de vin Napa Valley, pentru suma de 500.000 de dolari. Vinul a fost descris de somelieri în felul următor: „În mod excepțional, un vin impresionant. Aromele senzaționale de coacăze negre şi de stejar încălzesc subtil. Parfumul are proporţii uimitoare de fructe coapte, iar vinul are intensitate, mare puritate, un miez dulce, cremos, extrem, de extras de fructe de coacăze negre”.

Tabloul „Nafea Faa Ipoipo”, vândut cu 300 de milioane de dolari

512 25 4Cea mai valoroasă pictură realizată vreodată este „Mona Lisa”, opera lui Leonardo Da Vinci, estimată de specialişti la aproape 800 de milioane de dolari. Această operă de artă nu a fost însă scoasă la vânzare, aşa că titlul de cel mai scump tablou vândut vreodată îi revine picturii „Nafea Faa Ipoipo” („Când te vei căsători”), pictată de francezul Paul Gauguin în 1892. Acesta prezintă două fete din Tahiti și a fost vândut recent pentru 300 de milioane de dolari. Tabloul s-a aflat în proprietatea unui colecţionar elveţian. Potrivit unor informaţii neconfirmate, pictura ar fi fost cumpărată de un muzeu din Qatar.

Ferrari 250 GTO, din 1963, achiziţionat cu 52 de milioane USD

512 25 5Un Ferrari 250 GTO, din 1963, a fost vândut, într-o tranzacţie privată, pentru 52 de milioane de dolari, devenind astfel cea mai scumpă maşină din lume. Preţul este cu 49% mai mare decât cel plătit într-un an anterior pentru un alt automobil 250 GTO. Valoarea maşinilor clasice, în special a mărcii Ferrari din anii ’50 şi ’60, continuă să crească, atrăgând noi entuziaşti, investitori şi speculatori, fapt care provoacă temeri legate de formarea unei bule speculative pe piaţă.

Moş Crăciun cere 675 de dolari pentru un flacon cu ojă

512 25 6Înaintea Crăciunului din 2014, brandul de lux Christian Louboutin a lansat o ediţie specială de ojă care a făcut furori. O sticluţă de „Starlight” costă 675 de dolari, iar gama lansată conţine doar 1.000 de exemplare, care au fost deja livrate în toată lumea. Fiecare recipient a fost decorat opulent cu 1.500 de cristale Swarovski, iar capacul măsoară 20,5 cm în înălţime, pe măsura celui mai înalt toc realizat vreodată de Louboutin, Ballerina Ultima. Oja de lux este ambalată în catifea şi a fost livrată clienţilor în cutii elegante, decorate cu flori roşii, inspirate de designul pantofilor Pensamoi, care fuseseră disponibili în colecţia Louboutin pentru toamna şi iarna anului trecut.

Dar aceasta nu este, de fapt, cea mai scumpă sticluţă cu ojă. În anul 2012, Azature, un bijutier de lux din Los Angeles, a creat o sticluţă cu lac de unghii unicat, conţinând 267 de carate de diamante negre, care a costat nici mai mult, nici mai puţin decât 250.000 de dolari.

Doar... 10 milioane de lire sterline un iPhone

512 25 7Dacă a existat vreodată un star al telefoanelor, probabil că acesta ar fi Stuart Hughes iPhone 5 Black Diamond. Datorită diamantelor albe și negre veritabile, telefonul arată precum proiectul de astronomie al unui elev. La preţul de 10 milioane de lire sterline, nu suntem destul de siguri dacă cineva care l-ar cumpăra ar intenționa să utilizeze telefonul. Până și privirea constantă a telefonului ar fi o sarcină dificilă, din pricina numeroaselor diamante strălucitoare albe și negre folosite.

Guinness Book a recunoscut „No. 1“ drept cel mai scump parfum din lume

  • Cele mai scumpe exponate vă stau la dispoziţie...

Diamantul colierului de 55 de milioane de dolari, găsit în gunoi

512 25 8„Incomparabilul”, creația bijutierului de lux Mouawad, are ca piesă centrală un diamant galben de peste 407 carate, care încununează un șirag de 90 de diamante mai mici albe, având în total aproape 230 de carate. Podoaba valorează 55 de milioane de dolari. Câțiva potențiali cumpărători din Asia și-au manifestat deja interesul față de această piesă, a declarat Jean Nasr, director executiv la Mouawad, fără a da alte detalii. „Cei care cumpără așa ceva îl privesc dintr-o perspectivă diferită, pentru că este vorba, cu siguranță, de o investiție”, a menționat acesta.

Diamantul central al colierului a fost găsit din întâmplare de o fetiță din Congo, acum circa 30 de ani, printre deșeuri miniere.