Main menu

header

783 27 1de Călin Popa şi Adrian Barna

În orice epocă, oricât de dificilă, există o categorie de superbogați care au „toți banii din lume”, pentru aceștia fiind create special piese vestimentare sau podoabe ale căror prețuri sunt greu de imaginat pentru cei 99% dintre pământenii care împart 1% din avuția planetară.

Șosete de 1.000 de dolari perechea

Brandul Falke vinde banalele șosete la standarde pe care le consideră demne de prețul de 1.000 de dolari perechea. Potrivit producătorului, acestea sunt țesute dintr-o lână foarte moale, foarte specială, numită vicuna, aleasă fir cu fir pentru prețioasele șosete. „Lâna este ultrafină, densă, evaluată ca fiind cea mai rară și mai scumpă din lume și a fost rezervată celor mai înalți nobili și reprezentanți ai Bisericii încă de pe vremea incașilor”, explică site-ul oficial al producătorului argumentele prețului fabulos. Cum lâna cu pricina este atât de delicată încât nu suportă vopsea, aceste șosete inegalabile vin în culoarea naturală a materialului. Firește, fiecare pereche este personalizată.

Ochelari de soare pentru 408.400 de dolari

783 27 2O pereche de ochelari de soare De Rigo Vision, brand Chopard, costă aproape jumătate de milion de dolari, mai precis 408.400, pentru că au în structură 60 de grame de aur de 24 de carate și 51 de diamante River, de câte patru carate fiecare. „Acest accesoriu exclusivist se adresează unui grup explicit de fashioniste și sunt foarte folosiți în Dubai, unde, din fericire, este vreme însorită cam tot timpul”, explică un reprezentant al brandului. Bineînțeles, ochelarii de soare încărcați cu diamante își îndeplinesc la cele mai înalte standarde și funcția de bază, aceea de a apăra ochii de razele agresive ale astrului zilei.

Costum exclusivist de 723.000 de dolari

Designerul de piese vestimentare de lux Stuart Hughes și croitorul de top Richard Jewels au făcut un parteneriat special pentru un costum la fel de special: Diamond Edition. Piesa este extravagantă de-a dreptul, fiecare dintre cele trei ansambluri create necesitând peste 600 de ore de lucru manual asiduu. Combinație extrafină de lână, cașmir și mătase, acest tip de costum justifică prețul de 723.000 de dolari prin încastrarea a peste 480 de diamante de o jumătate de carat fiecare, plasate în exterior, care dau costumului un aspect unic. Cine cumpără, totuși, așa ceva primește și o vacanță, cu toate cheltuielile incluse, într-o destinație de lux.

Poșeta „celor 1.000 de nopți” costă 3,8 milioane de dolari

783 27 3La un an după crearea sa, poșeta 1001 Nights Diamond (1.000 de nopți Diamant), creată de celebrul bijutier Robert Mouawad, a intrat în Cartea Recordurilor pentru prețul său incredibil: 3,8 milioane de dolari. Mare parte din această sumă este generată de prezența pe opera de artă în formă de inimă a nu mai puțin de 4.517 diamante - 105 galbene, 56 roz și 4.356 incolore. Zece dintre cei mai renumiți artizani ai lumii au lucrat circa 9.000 de ore la elaborarea acestei bijuterii cu destinație specială. Etalată cu mai multe ocazii în toată lumea, la licitații în Hong Kong, Geneva sau Londra, piesa este încă la dispoziția amatorilor de unicate exclusiviste, experții în domeniu previzionând că prețul final de vânzare ar putea fi chiar mai mare, în jurul a 5 milioane de dolari.

Lenjerie intimă la preț de reședință în Londra: 15 milioane de dolari

783 27 4Dacă o persoană ar avea un buget de 15 milioane de dolari, și-ar putea cumpăra o reședință somptuoasă, cu cinci dormitoare, patru băi, sală de teatru și curte generoasă în cel mai râvnit oraș al lumii, Londra, sau apartamente spectaculoase în Monaco, Paris, New York sau Tokyo. Tot atât costă și setul de lenjerie intimă marca „Victoria’s Secret” purtat de Gisele Bundchen la o prezentare de modă care a trimis ansamblul direct în Cartea Recordurilor. Setul de lenjerie intimă Red Hot Fantasy „geme” de bijuterii: 3.000 de diamante și 22 de rubine încastrate în aur de 24 de carate. Demn de menționat este faptul că există și un costum de baie ultraprețios, lansat la prețul de 27 de milioane de dolari, cu diamante de 150 de carate montate în platină, ansamblu considerat „artă a opulenței”.

Stiletto de 17 milioane de dolari

Dacă marca Louboutin este considerată o culme a luxului, este bine de știut faptul că a fost lansată perechea de stiletto care valorează cât 23.448 de perechi de Louboutin. Este vorba despre cei mai scumpi pantofi din lume, care costă 17 milioane de dolari. Create în Dubai, aceste piese de încălțăminte mai mult decât exclusiviste sunt din aur, acoperite aproape integral cu sute de diamante perfect tăiate și se află expuse la celebrul Hotel Burj Al Arab. Doritoarele cărora nu li se potrivește mărimea 36 a acestei prime perechi trebuie să știe că li se poate face modelul la comandă.

Rochia „Privighetoarea din Kuala Lumpur” - 30 de milioane de dolari, cu trenă

783 27 5De fiecare dată când faimosul designer malaezian Faiyzali Abdulla lansează câte o piesă exclusivistă, zarva este pe măsura extravaganței pieselor sale. Este și cazul rochiei „Nightingale of Kuala Lumpur” („Privighetoarea din Kuala Lumpur”), combinație ultraelegantă de șifon fin și tafta de cea mai bună calitate, cu o trenă impresionantă și care costă 30 de milioane de dolari. Nu întâmplător; pentru a monta cele 751 de diamante impecabile, a fost nevoie de sute de ore de muncă, piesa costând 23 de milioane de dolari numai pentru a fi realizată. Inspirat de un poem persan din Evul Mediu, designerul așteaptă vânzarea spectaculoasei rochii, care i-ar aduce un profit de milioane.

Operă de artă a Casei Chopard, ceasul cu 874 de diamante este estimat la valoarea de 26 de milioane de dolari, piesa fiind considerată prea prețioasă pentru a avea… un preț oficial

Pălăria Iubirii: 2,7 milioane de dolari

Creată de Louis Mariette, „Pălăria Iubirii” („Chapeau d’Amour”) este o piesă spectaculoasă din perspectiva designului, dar încă mult mai mult. Realizată din lână extrafină și foarte rară, pălăria este încrustată cu diamante și ametiste, fiind destinată unei colecții de lux de ansambluri de mireasă. Pe lângă îndelungata elaborare manuală, într-o recluziune totală, a designerului pe o insulă romantică, „Pălăria Iubirii” este estimată la 2,7 milioane de dolari, nefiind de vânzare (momentan…), deși întregul proiect a fost susținut financiar de un mare brand american de carduri. Piesa a fost expusă în toată lumea și beneficiază de o reputație mondială.