Main menu

header

793 25 1de Călin Popa şi Adrian Barna

Panica indusă de pandemia COVID-19 a bulucit milioane de oameni în magazine și prima care a dispărut de pe rafturi a fost hârtia igienică. Dar în afară de aceasta au fost achiziționate compulsiv și alte produse, unele de-a dreptul surprinzătoare.

Elasticul pentru măști de toate felurile

793 25 2Aerosoli, dezinfectanți, șervețele umede sau uscate, produse de igienă și curățenie au văzut creșteri de peste 500% față de anul precedent. În paralel, pe măsură ce atitudinea față de purtatul măștilor s-a schimbat, a început să dispară… elasticul. Oamenii au fost nevoiți să devină creativi până când industria a prins din urmă recomandările medicale și măștile au fost suficiente pentru toată lumea. Între timp, numeroase celebrități recomandă măștile personalizate, oamenii mai ocolesc farmaciile cu prețuri foarte mari și își confecționează propriile protecții, astfel încât elasticul continuă să fie unul dintre cele mai bine comercializate produse pe internet.

Șervețele pentru bebeluși, în plin declin demografic

793 25 3Până la izbucnirea pandemiei, șervețelele pentru bebeluși nu înregistrau vânzări spectaculoase, din cauza declinului demografic înregistrat în societatea occidentală. Dar lucrurile s-au schimbat spectaculos odată cu avansul lui COVID-19, care a făcut să explodeze vânzările de șervețele pentru bebeluși, creditate cu capacitatea de a ține virusul la distanță printr-o curățenie superioară. Potrivit specialiștilor, la mijloc este mai multă reclamă decât protecția sanitară autentică, dar oamenii continuă să considere că aceste produse sunt imbatabile și le cumpără în cantități industriale.

Cântarul de bucătărie, un produs aproape uitat

793 25 4Unul dintre produsele care aproape intrase în uitare într-o epocă ce promovează mâncatul în oraș, cântarul de bucătărie, a înregistrat un salt incredibil al vânzărilor. Siliți să se întoarcă la a găti acasă, oamenii au golit rafturile de drojdie și de paste, apoi, cum carantina se prelungea, au dorit să încerce și alte rețete, iar cântarul de bucătărie a devenit absolut necesar, în special pentru începătorii fără experiența gătitului „din ochi” la care au excelat generațiile anterioare.

Aparate de ras… sprâncene

793 25 5În timp ce multe segmente ale înfrumusețării au înregistrat în pandemie declinuri semnificative la capitolul vânzări, iar trendul nu pare să-și revină nici după unele relaxări, există un produs care a înregistrat o revenire spectaculoasă în prim-planul îngrijirii personale: aparatul de ras sprâncene. Oricât ar părea de paradoxal, aceste lame au fost folosite pe timpul carantinei pentru ajustarea coafurilor pe ici, pe colo, saloanele fiind închise. Nici în prezent clienții nu prea dau buzna la frizerii, întrucât aceste locuri figurează printre cele mai riscante din perspectiva unei infectări cu noul coronavirus, așa că lamele pentru sprâncene sunt în topul vânzărilor, cu creșteri de sute de procente.

Palete de ping-pong și perne ortopedice

Un alt pradox generat de pandemie a fost trendul oamenilor de a cumpăra în exces și în același timp produse destinate mișcării, care cu doar câteva luni în urmă nu beneficiau de mare atenție, cum ar fi paletele de ping-pong, și unele pentru statul în exces și efectele sale, cum sunt pernele ortopedice pentru zona lombară sau cervicală. Acestea se află în top zece al vânzărilor în cantități enorme, alături de alte elemente specifice lucrului de acasă.