Main menu

header

910 28 1de Roxana Istudor şi Silviu Ghering

Cei care îi invidiază pe bogații postărilor de filme pe YouTube pierd din vedere de multe ori că este nevoie de multă muncă pentru a câștiga dinainte 1.000 de abonați și a acumula 4.000 de ore de vizionare. De aici începe adevăratul efort, la capătul căruia așteaptă milioane de dolari, pe care unii inspirați și le-au adjudecat.

Markiplier - 20 de miliarde de vizualizări de… jocuri!

O regulă generală este aceea că se pot câștiga aproximativ cinci dolari pentru fiecare 1.000 de vizionări ale videoclipului cuiva. La un milion de vizualizări s-ar putea să fie acumulați 5.000 de dolari. Problema necesarului enorm de vizualizări poate fi un obstacol, mai ales că 500 de ore de conținut video sunt încărcate pe YouTube în fiecare minut. Așadar, de ce este nevoie pentru a depăși o concurență atât de acerbă? În cazul lui Markiplier - Mark Edward Fischbach, din Los Angeles - de jocuri indie și de groază. De la debutul din urmă cu un deceniu, canalele sale au atins 20 de miliarde de vizualizări și au atras 34 de milioane de abonați. Matkiplier lucrează din greu pentru a-și scoate filmulețele în evidență. S-a dovedit amuzant și captivant, personalitatea este o parte importantă a succesului, își implică telespectatorii în organizațiile caritabile pe care le sprijină (fluxurile sale live îl prezintă jucând un joc în timp ce încurajează spectatorii să doneze pentru o cauză nobilă). Averea sa netă este estimată la aproximativ 35 de milioane de dolari și este unul dintre cei mai proeminenți milionari de pe YouTube, care demonstrează că implicarea spectatorilor contează enorm.

Lilly Singh a găsit „comoara” relaționării directe cu spectatorii

910 28 2Lilly Singh postează pe YouTube din 2010. Videoclipurile sale au fost vizualizate de peste trei miliarde de ori și au generat mult peste 10 milioane de dolari pe an. Lilly și-a folosit popularitatea pentru a se ramifica în televiziune, cărți și filme. Fiind deja un star, a înregistrat de la primul videoclip 10.000 de vizionări într-o singură zi. Ulterior, vedeta a atras - și a păstrat - o mulțime de urmăritori dedicați datorită personalității sale deschise, oneste și îndrăznețe. „Cheia succesului în această afacere este capacitatea de a forma o relație cu telespectatorii”, crede Lilly, care și-a construit imaginea unei persoane cu care oricine ar dori să se împrietenească.

Dude Perfect - imagine publică, avere personală

910 28 3Site-ul celebrului Dude Perfect spune: „Cinci tipi, o cameră și un pariu prietenos. Așa s-a născut Dude Perfect. Credem în a da înapoi societății, a răspândi bucurie și a-L glorifica pe Iisus Hristos. Și suntem încântați că faci parte din echipaj”. Și a funcționat. Cu aproape 60 de milioane de abonați, Dude Perfect și-a extins prezența pe YouTube, în turnee live și cu cărți. Puține canale sunt la fel de populare ca Dude Perfect. Și în acest caz, conexiunea directă cu spectatorii și inducerea ideii că privitorul este parte a echipei, precum și elementele de originalitate par să fi fost ingredientele unui succes măsurabil într-o avere personală estimată la aproximativ 20 de milioane de dolari.

Jake Paul, profit de pe urma apetenței pentru controverse

910 28 4Are 2,4 milioane de abonați la canalul său de YouTube - este Jake Paul, cel care a cucerit lumea aglomerată a videoclipurilor prin controversele care i-au însoțit imaginea. Jake și-a început cariera pe rețelele sociale pe platforma Vine, acum dispărută. A trecut pe YouTube marcându-și prestația cu glume pe care nu toți le consideră „cuminți” și cu un bagaj de „scandal” care a stârnit mereu curiozitatea față de postările sale: când actorul în devenire avea doar 20 de ani, compania Disney l-a concediat, pentru „comportament inacceptabil”. Controversa i-a servit de minune, iar YouTube și mai și - a fost rampă de lansare pentru cariera în box a lui Jake, episod care numai în 2021 i-a adus 38 de milioane de dolari. Plus „mărunțișul” din vizualizările nunții sale (fără valabilitate juridică) cu colega de YouTube Tana Mongeau - fanii au putut urmări ceremonia pentru 50 de dolari vizualizarea…

PewDiePie sau când umorul generează record de abonați

910 28 5Majoritatea admiratorilor de filme pe YouTube cunosc bine canalul PewDiePie, deținut de Felix Arvid Ulf Kjellberg, care și-a înregistrat primul cont în 2006 și marca de succes PewDiePie în 2010. Până în 2016, a ajuns atât de faimos, încât revista Time l-a inclus pe lista celor mai influente 100 de persoane din lume. Cu 111 milioane de abonați și aproape 30 de miliarde de vizualizări, canalul său deține recordul de abonați de pe YouTube. Ce a generat acest succes? Inițial, umorul, care a prins. Videoclipurile Let’s Play, care prezintă comentariile lui PewDiePie, au stat la baza conținutului său inițial, iar ulterior Felix și-a extins conținutul spre jocurile video și o „aventură” vestimentară unisex. Într-un mod considerat uluitor pentru un mediu atât de înghesuit, numărul de abonați a continuat să tot crească. Felix are astăzi o avere netă estimată la aproximativ 56 de milioane de dolari.

Nastya, fetița diagnosticată cu paralizie cerebrală care a cucerit copiii

910 28 6Nastya este un fenomen al videoclipurilor de pe YouTube. S-a născut în Rusia, în 2014. Medicii au diagnosticat-o cu paralizie cerebrală și s-a crezut că nu va vorbi niciodată. Dar micuța a demonstrat imposibilul. Canalul ei Like Nastya se situează pe locul cinci la numărul de vizionări. Fetița coordonată de părinții săi ține cu sufletul la gură publicul de aceeași vârstă cu cântece, povești și descrierea a tot felul de aventuri. Nastya s-a diversificat și și-a vândut catalogul de videoclipuri. Venitul anual al copilei cu păr în toate culorile se ridică la 18 milioane de dolari.

Emma Chamberlain - despre modă, pe sume consistente

910 28 7În 2019, Emma Chamberlain era desemnată de revista Time una dintre cele „25 de persoane cele mai influente de pe internet”. Mai mult, The New York Times a scris că este „cea mai amuzantă persoană de pe YouTube” și că a redefinit modul în care sunt prezentate videoclipurile. Din nou, inspirație și originalitate, pentru că, în principal, filmulețele sunt despre modă. Cei circa 2 milioane de dolari pe an numai din vizualizările canalului sunt completate de contracte cu mărcile de lux Louis Vuitton și Cartier.

Jimmy Donaldson (Mr. Beast) are o avere netă estimată la 60 de milioane de dolari, asigurați de cei peste 100 de milioane de abonați

Unspeakable - entertainment şi… promovare de produse!

910 28 8Unspeakable este de neoprit pe YouTube. Numele lui este Nathan Graham și ilustrează că pentru a câștiga bani, trebuie alocați bani. Unspeakable a folosit veniturile din vânzarea unui catalog pentru a investi în escapadele sale pentru YouTube, iar pariul a fost unul câștigat: personalitatea sa extravagantă și poveștile pe care le spune nu au obosit pe nimeni până acum. Dimpotrivă, nenumăratele vizualizări i-au băgat în conturi circa 30 de milioane de dolari, mulți din promovarea unor produse.