de Georgiana Mihalcea
În anul școlar 2023-2024, alți 3.000 de elevi, inclusiv din medii defavorizate din punct de vedere economic la nivel național, vor învăța și vor lucra în echipă, sub îndrumarea cadrelor didactice, pentru a descoperi lumea finanțelor, analizând factori financiari și abordând teme precum metode de a administra corect banii, de a economisi inteligent, de a lua cele mai bune decizii financiare și de a putea gestiona riscurile ce apar.
Este destinat și celor din medii defavorizate
Proiectul JA „Sensul Banilor” ajunge la elevii de gimnaziu, inclusiv la cei din medii defavorizate, pentru al treilea an de parteneriat educațional Junior Achievement (JA) România și Asirom. Vor fi disponibile pentru profesori și elevii acestora materiale learning by doing de Educație ecoomică și financiară, pe o platformă interactivă, precum și training și consultanță gratuite. La ediția din anul școlar precedent au luat parte 3.168 de elevi din mediul urban, mic urban și rural, coordonați de 75 de profesori, din 45 de instituții de învățământ, din 30 de localități din țară. „La Asirom, credem în importanța educației financiare, în rolul esențial pe care îl are în dezvoltarea unei societăți prospere, și suntem dedicați să susținem acest proiect. Pregătirea generațiilor viitoare în ceea ce privește educaţia financiară este esențială. Ne dorim ca elevii să aibă oportunitatea de a învăța de la o vârstă fragedă despre importanța gestionării responsabile a resurselor financiare, reuşind să-şi formeze o gândire economică corectă. Suntem conștienți de responsabilitatea noastră față de comunitate și ne angajăm să contribuim la dezvoltarea unei societăți mai bine pregătite financiar”, a declarant Paul Zarzără, vicepreședinte al directoratului Asirom.
Copiii învață să gestioneze bugetul sau să proiecteze o afacere
În același timp, copiii își vor îmbunătăți cunoștințele financiare, identificând oportunități și lucrând exerciții prin exemple practice de analizare a bugetului familiei, a resurselor în raport cu consumul și cu economiile, în scopul de a reuși să ia decizii optime privind finanțele proprii pentru diferite situații. „Implementarea proiectului «Sensul banilor» la clasă a avut un impact major asupra elevilor mei, ajutându-i în gestionarea bugetului personal, a timpului, în conducerea afacerilor mici, cu o bună eficiență pentru a-și valorifica potențialul și resursele personale. Activitățile interactive propuse și strategiile aplicate i-au ajutat să se cunoască mai bine, să socializeze și să lucreze în echipă”, a spus profesor coordonator clasă de gimnaziu, Școala Gimnazială Vaduri, județul Neamț. „Mă bucur că profesorul nostru ne-a implicat în acest proiect. Am învățat lucruri noi despre cum să facem economii și am făcut progrese în lumea financiară. Aștept cu nerăbdare următoarele activități”, a explicat un elev de la Școala Gimnazială Greci, județul Tulcea.
Junior Achievement (JA) România, organizație nonprofit, a fost fondată în anul 1993 și este parte a JA WorldwideUSA și JA Europe. Aceasta este cea mai mare organizație internațională de educație antreprenorială, economică, financiară, de orientare profesională, cât și pentru dezvoltare personală, programele sale fiind urmate în 40 de țări din Europa și peste 100 din lume. În România, programele JA de tip „learning by doing” („învățând din practică”) și „project based” („bazat pe proiect”) au fost parcurse în anul școlar 2022-2023 de peste 267.000 de elevi și studenți din 1.957 de instituții de învățământ și se desfășoară local în parteneriat cu Ministerul Educației, instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. În 2022, organizația a urcat pentru a patra oară în Top 10 ONG-uri din lume și a fost nominalizată la Premiul Nobel pentru Pace. Mai multe detalii sunt disponibile pe www.jaromania.org.