de Roxana Istudor şi Daniel Şuta
Unul dintre cele mai puternice simboluri ale afecțiunii dintre cei care se iubesc, inelul de logodnă, purtat preponderent de femei, este tot mai atrăgător pentru bărbații implicați în relații romantice.
Benzi mai groase, diamante plasate mai discret
Cercetătorii pun acest trend al purtării inelelor de logodnă de domni pe seama evoluției relațiilor sociale și a ascensiunii conceptului de egalitate între femei și bărbați. Pe de altă parte, aceste bijuterii cu atâta încărcătură afectivă și simbolistică sunt o practică obișnuită pe degetele bărbaților din mai multe țări - Chile, Suedia și Brazilia, printre altele - unde aceste podoabe dublează în mod tradițional verigheta. În ultimii ani, absența unei piețe a inelelor de logodnă axate pe bărbați s-a făcut simțită, iar unele companii au sesizat tendința și s-au grăbit să vină în întâmpinarea cererii, explică Yagmur Telaferli, reprezentant al mărcii Eternate, din New York. În prezent, tot mai multe branduri s-au adaptat, introducând colecții de inele de logodnă special create pentru bărbați, care au de regulă benzi mai groase și diamante plasate mai discret.
Reflectă dinamica în schimbare a relațiilor
Tobias Kormind, director general al retailerului online de diamante 77 Diamonds, din Londra, spune că cererea de inele de logodnă pentru bărbați a fost aproape de zero până acum câțiva ani, iar astăzi reprezintă una din 30 de comenzi personalizate de la domnii care caută inele cu diamante sau pietre prețioase. La Eternate, bijuteriile pentru bărbați au reprezentat 7,2% din totalul vânzărilor în 2021, iar în prezent, această cifră e aproape de 15%. La Grown Brilliance, vânzările de inele de logodnă pentru bărbați au crescut cu o rată dublă față de liniile pentru femei. Ca în multe alte cazuri, vedetele stabilesc trendurile - Ed Sheeran, Ryan Reynolds (foto) sau Brooklyn Beckham și-au marcat logodnele cu un inel. Eddie LeVian, CEO al companiei Le Vian Corp din New York, descrie creșterea trendului de purtare a inelului de logodnă de un bărbat ca pe o reflectare a dinamicii în schimbare în relații. „În calitate de soț care poartă cu mândrie inelul de logodnă cu diamante dăruit de soția mea în urmă cu 38 de ani, am asistat direct la extinderea continuă a acestei practici”.
„Nu văd de ce, într-o relație, o femeie să poarte un inel de logodnă, iar un bărbat nu“ (Talia Koren, expert în dating, California)