de Călin Popa şi Eduard Popa
Unul dintre cele mai dificile aspecte ale trecerii la o dietă este semnalul de interdicție care ajunge la creier și care se transformă, în foarte multe cazuri, într-o dorință de „lucruri interzise” chiar mai mare decât cea din pornire. Pentru a întări lupta omului contemporan cu restrângerile pe care și le autoimpune, cercetătorii vin cu un dispozitiv care „umblă la minte”.
„Rezolvă” orice dependență
Arată ca o pereche de căști și se poartă timp de 20 de minute zilnic. „Brain Tap” pe numele său, dispozitivul vine în întâmpinarea celor deciși să nu renunțe la dietă orice ar fi, cu încurajarea adresată persoanei de a se gândi la alegeri sănătoase, notează „Daily Mail”. De altfel, dispozitivul care se bazează, potrivit producătorilor săi, pe meditație și pe capacitatea creierului utilizatorului de a fi „modelat” după scopul final ar putea chiar însemna sfârșitul dietelor. Deocamdată, însă, creatorii gadgetului, un nutriționist și un consilier pe probleme de sănătate, susțin că „Brain Tap” dă lovitura de grație oricărei dependențe, de la tutun la cartofi prăjiți. Mai mult, producătorii pretind că vine de hac și stresului posttraumatic, care este foarte frecvent în rândul militarilor care se întorc din teatrele de operațiuni.
Determină utilizatorul să aleagă mere în loc de brioșe
„Brain Tap” este deja utilizat în birouri, spre a micșora stresul angajaților. „Vocea din căști folosește psihologia pozitivă și îl determină pe utilizator să aibă obiceiuri noi, benefice, noi comportamente, mai sănătoase”, explică Michael Porter, unul dintre producătorii dispozitivului. În ceea ce privește pofta de ciocolată a celor care țin dietă, creatorii „Brain Tap” arată că gadgetul îi determină pe aceștia să aleagă… variantele sănătoase, să se vizualizeze consumându-le și astfel să dea satisfacția cerută creierului fără să pună nenumărate kilograme în plus. Mai mult, se pare că dispozitivul ar fi capabil chiar să-i facă pe utilizatori să opteze pentru mere în loc de gogoși. Disponibil pentru marile corporații de mai mulți ani, „Brain Tap”, într-o formulă îmbunătățită, este accesibil de puțin timp și publicului larg, la prețul de 550 de dolari.
„Creierul utilizatorului își poate forma obiceiuri alimentare noi sau poate scăpa de dependențe într-o perioadă cuprinsă între trei și șase luni de utilizare “Michael Porter, producător „Brain Tap“