de Călin Popa şi Florica Pintea
Una dintre cele mai extinse și cele mai recente cercetări în domeniul legăturii dintre rețelele de socializare și menținerea regimului alimentar pune în evidență faptul că postările au capacitatea de a influența puterea unei persoane de a păstra un stil de viață sănătos.
Studiu surprinzător făcut de americani
Rețelele de socializare sunt deseori condamnate pentru evidențierea unor modele care determină tinerii să adopte modele nerealiste, să treacă la diete care nu li se potrivesc sau chiar să apeleze la operații estetice pentru a ajunge să arate ca anumite vedete în vogă la un moment dat. Dar aceleași social-media pot avea și efecte benefice, demonstrându-se că, în final, alegerea unei persoane vizavi de ea însăși îi aparține. Astfel, potrivit rezultatelor unui studiu derulat în cadrul Institutului de Fiziologie din Georgia, SUA, postările pozitive pot ajuta semnificativ o persoană aflată la dietă să mențină regimul pe termen lung.
„Dacă nu ne împiedicăm, nu cădem, dacă nu cădem, nu eșuăm, iar dacă nu eșuăm, nu evoluăm”
Potrivit experților americani, utilizatorii de Twitter, de pildă, care transmit mesaje optimiste sunt mai orientați spre viitor, mai pozitivi și „au un simț mai dezvoltat al împlinirii sociale și al importanței interacțiunilor”, punctează cercetătorul Munmun De Choudhury, care a condus studiul. Acest fel de a fi este considerat mai compatibil cu abilitatea unei persoane de a păstra regimul alimentar, cei care postează optimist fiind de regulă oameni care completează dieta cu fitness. Potrivit experților, o postare de tipul „dacă nu ne împiedicăm, nu cădem, dacă nu cădem, nu eșuăm, iar dacă nu eșuăm, nu evoluăm” poate fi considerată relevantă pentru felul în care gândesc cei care se dovedesc cei mai performanți în a menține timp îndelungat un stil de viață sănătos.
„Studiul nostru evidențiază pentru prima dată faptul că rețelele de socializare pot fi foarte eficiente în evaluarea succesului pe care îl poate înregistra o persoană aflată la dietă“ Munmun De Choudhury, Institutul de Fiziologie, Georgia
Mesajele negative transmit „pierderea controlului“
Peste 1,5 miliarde de persoane din toată lumea au conturi pe diverse rețele de socializare, acestea fiind în prezent activitatea numărul unu de petrecere a timpului pe Internet. În același timp, fotografiile cu mâncare au devenit o adevărată industrie pe reţelele de socializare. Specialiştii au pus în evidență, în cadrul unui studiu de anvergură, că „atunci când o persoană consideră că alți membri ai rețelelor de socializare mențin un stil de viață sănătos și consumă mai multe fructe și legume, vor posta, la rândul lor, același lucru și în foarte multe cazuri vor trece la acest stil de viață”, detaliază expertul Alix Timco, de la Universitatea Pennsylvania. Pe de altă parte, postările negative arată oameni care sunt mereu în pericol de a pierde controlul asupra propriei vieți și de a nu evalua corect dimensiunea evenimentelor pe care le trăiesc.