Main menu

header

cotnari wide

Preparate cu struguri

498 26 1de Dana Purgaru

E sezonul strugurilor, iar piețele sunt pline ochi cu ciorchini din nenumărate soiuri. Aceste fructe dulci și savuroase nu sunt bune numai pentru prepararea faimosului și mult-așteptatului must, ci merg de minune și la diverse feluri de mâncare, pe post de garnitură, de umplutură sau de sos. Vă prezentăm câteva rețete de bucate cu struguri, după savurarea cărora cu siguranță vă veți linge degetele.

Read more: Preparate cu struguri

Lapte vegetal produs în casă

497 26 1de Dana Purgaru

Toată lumea e obișnuită cu laptele de origine animală și destul de mulţi oameni au auzit și chiar au gustat lapte de soia, care se găsește în comerț ambalat și care este o alternativă bună în post. Totuși, laptele poate fi preparat din multe alte surse vegetale, fiind sănătos pentru toată lumea. Vă prezentăm câteva rețete ușor de preparat.

Read more: Lapte vegetal produs în casă

Cină pentru doi cu... buget redus

496 26 1de Alina Anghel

Bugetul redus nu înseamnă că nu puteţi pregăti o cină specială pentru două persoane, dimpotrivă. Abundenţa reţetelor şi a ingredientelor din sezon vă ajută fără nicio problemă. Un aliat de nădejde au fost şi vor fi întotdeauna pastele. Că sunt penne, rigatoni, tăiţei, fidea... important este rezultatul. Alături de legume, carne de pui sau de peşte, pastele alcătuiesc o masă uşoară, hrănitoare şi săţioasă. Cina parcă nu a fost nicicând aşa gustoasă când ai la masă paste Carbonara, pui cu legume şi găluşte, omletă cu fasole boabe sau macrou cu sos de unt şi lămâie. Ca desert, bombiţe din fructe uscate şi seminţe, desert cu frişcă şi ciocolată pentru o cină mai romantică şi crumble de zmeură pentru cei pe fugă.

Read more: Cină pentru doi cu... buget redus

Prospeţime în farfurie: Varza kale

495 26 1de Raluca Grințescu

Deşi mai puţin cunoscută la noi, varza Kale este un miracol în dietele persoanelor care sunt preocupate de un stil de viaţă sănătos. Bogată în calciu, fier, vitamina K, acid folic, magneziu, betacaroten şi flavonoide, varza Kale poate fi integrată cu succes în multe preparate raw vegan.

Read more: Prospeţime în farfurie: Varza kale

Reţete delicioase cu banane

494 26 1de Dana Purgaru

Adorate de toată lumea, sățioase și savuroase, bananele pot fi consumate nu numai ca atare, ci și în diverse preparate delicioase, cu gust inconfundabil.

Read more: Reţete delicioase cu banane

Reţetele fericirii, desluşite de Antonio Passarelli

493 26 1de Diana Georgescu

Antonio Passarelli este cunoscut publicului român mai ales drept gaza unor emisiuni culinare remarcabile. Puțini sunt însă cei care știu că el provine dintr-o familie de mari bucătari italieni, bunica sa remarcându-se în mod special în această profesie. Bunica, mama și mătușile sale i-au insuflat dragostea pentru o bucătărie făcută din ingrediente modeste, transformate în preparate nobile și gusturi inegalabile. Lansarea noii emisiuni de la Paprika TV ne-a prilejuit o întâlnire de excepție cu Antonio.

Read more: Reţetele fericirii, desluşite de Antonio Passarelli

Să gătim cu tequila

492 26 1de Alina Anghel

Produsă de azteci dintr-o plantă de agave albastră, tequila de astăzi nu și-a schimbat prea mult gustul, și nici puterea, fiind denumită „apa vie” de cei care o consumă și considerată a fi un cadou al zeilor oferit oamenilor. Tequila, cunoscută întâi sub denumirea de „pulque”, a fost prima băutură alcoolică apărută în America de Sud, fiind consumată doar de preoți în timpul sacrificiilor, ca ofrandă sau ca medicament. În secolul al XV-lea, exploratorii spanioli au ajuns în Mexic, în Jalisco, unde au descoperit un trib de nativi care își spuneau „Tiquili”. Aceștia au condus exploratorii pe pământurile lor și le-au arătat cum se prepară „pulque”. Exploratorii și-au dat seama că pot transforma „pulque” în ceva mult mai intens dacă distilează băutura. Astfel, au obținut un preparat foarte concentrat în alcool și i-au dat o denumire creștină, devenind, astfel, tequila. Haideți să vedem câteva rețete ce pot fi preparate cu această tărie, pentru a aduce un plus de savoare.

Read more: Să gătim cu tequila

Ingredientul de bază al bucătăriei arabe: Sumacul

491 26 2de Raluca Grințescu

Dacă nu aţi venit vreodată în contact cu bucătăria arabă e posibil ca un condiment precum sumacul să nu vă spună mare lucru. Chiar şi dacă sunteţi familiarizaţi cu bucăţele tradiţionale ale zonei, e foarte posibil să fi auzit de sumac doar datorită zatarului, un amestec de condimente în care sumacul e parte. Ce trebuie să ştiţi însă despre sumac este că are, de asemenea, o sumedenie de întrebuinţări ca şi condiment de sine stătător.

Read more: Ingredientul de bază al bucătăriei arabe: Sumacul

Cum obţineţi unt din diverse nuci

490 26 1de Raluca Grințescu

Caju, migdale, arahide? Puteți să le folosiți separat sau împreună pentru a face acasă o pastă delicioasă şi sănătoasă pentru tartine. Oleaginoasele (nuci româneşti, nuci braziliene, caju, arahide, migdale) pot să fie folosite pentru a prepara un unt delicios. Acesta poate să fie folosit ca înlocuitor al untului din lapte de vacă atât pe pâine prăjită, cât şi în prăjituri. Iată câteva dintre cele mai bune combinaţii de unt din nuci!

Read more: Cum obţineţi unt din diverse nuci

Desfătări cu afine

489 26 1de Dana Purgaru

Cuprinși de „febra” vieții de zi cu zi putem foarte ușor să omitem una dintre cele mai frumoase perioade a anului: cea în care afinii își etalează frumoasele lor mărgele negre-albăstrui. Bogate în antioxidanți și minerale, dar și pline de savoare, acestea pot fi folosite la foarte multe preparate, de la înghețată și dulcețuri până la sosuri pentru fripturi. Iată câteva dintre propunerile noastre.

Read more: Desfătări cu afine

Arta de a face sushi, dezvăluită de Dima Trofim: „Am o relaţie specială cu bucătăria japoneză“

488 24 1de Gabriela Niculescu

Dima Trofim, membrul formației Lala Band, pe care-l știți din serialele „Pariu cu viața” și „O nouă viață”, a împletit talentul artistic cu pasiunea pentru bucătăria japoneză și orientarea către afaceri, iar rezultatul este „Chico Chillout”, un restaurant cu mâncare japoneză, dar și europeană, deschis recent în Centrul Vechi al Capitalei. Deși în copilărie mirosul pregnant de pește l-a făcut pe artist să nu agreeze preparatele culinare ce-l au la bază, acum, cei care au gustat sushi făcut de el pot spune relaxat că Dima este expert în realizarea acestui preparat sănătos. De la el am aflat istoria sushi, dar și câteva rețete incredibil de gustoase.

Read more: Arta de a face sushi, dezvăluită de Dima Trofim: „Am o relaţie specială cu bucătăria japoneză“

Dulceţuri mai deosebite

487 26 1de Diana Georgescu

În gastronomia diferitelor popoare există dulcețuri realizate din ingrediente pe care noi le putem considera neobișnuite. Întrucât unele dintre acestea sunt cu adevărat savuroase, vă propunem câteva rețete relativ ușor de realizat, care pot adăuga o notă exotică preparatelor cotidiene.

Read more: Dulceţuri mai deosebite

Cum să faceţi acasă esențe naturale

486 26 1de Raluca Grințescu

Este extrem de uşor să vă produceți singuri esenţele de care aveți nevoie în diverse preparate: esenţe de lămâie, portocală, migdale, vanilie, anason, cuişoare, scorţişoară, chimen etc., prin extragerea aromei cu ajutorul unor solvenţi cum ar fi alcoolul. Indiferent că pregătiți esenţe pentru copt sau pentru a aroma diverse băuturi alcoolice (de exemplu, când faceţi cocteiluri), procedeul este acelaşi; diferă doar proporţia dintre fructele folosite şi solvent şi durata de macerare.

Read more: Cum să faceţi acasă esențe naturale

Supe reci pentru zile toride

485 26 1de Diana Georgescu

Combinațiile de legume și fructe, preparate la rece sau termic, sunt exact ceea ce îi trebuie organismului uman în zilele calde de vară. Inspirate din bucătăria mediteraneană, supele reci sunt o alternativă sănătoasă și convenabilă, la îndemâna fiecăruia dintre dumneavoastră.

Read more: Supe reci pentru zile toride

Cele mai bizare arome de îngheţată

484 26 1de Raluca Grințescu

Când vine vorba despre îngheţată, nu ştiu câţi dintre voi o puteți refuza, mai ales că vă răcoreşte şi este dulce. Există însă persoane care preferă să fie puţin mai îndrăznețe. Iată care sunt unele dintre cele mai ciudate sau bizare arome de îngheţată create de mâna şi de mintea omului.

Read more: Cele mai bizare arome de îngheţată

Idei pentru masă... în 30 de minute sau mai puţin

483 26 1de Alina Anghel

Suntem atât de ocupați în prezent, încât, de cele mai multe ori, avem impresia că nu mai avem timp pentru a găti. De aceea, mulți dintre noi cumpărăm semipreparate sau mâncare de tip fast-food. Dar, în ultima vreme, se pare că a revenit din nou „în trend” ideea de hrană sănătoasă, gustoasă și... rapid de preparat. Rețete sunt zeci, sute sau chiar mii și așteaptă să le descoperiţi. Nu trebuie să vă fie frică să încercați lucruri noi și să vă refuzați experiența de a fi „master chef” în propria dumneavoastră casă.

Piept de pui cu sos balsamic

Ingrediente: 2 piepturi de pui, 5 căţei de usturoi, 50 ml ulei de măsline, 1 ceapă roşie, 1 conservă cu roşii, 125 ml oţet balsamic, 1 lingură cu amestec de oregano, busuioc şi cimbru, sare, piper.

Mod de preparare: piepturile de pui se dezosează, se spală, se şterg cu şerveţele absorbante, apoi se condimentează. Într-o cratiţă se pun uleiul de măsline, carnea de pui tăiată felii sau cuburi potrivit de mari și se căleşte carnea până devine albă, apoi se adaugă ceapa roșie tocată mărunt, usturoiul feliat, roşiile şi verdeţurile. Se toarnă oţetul, se presară sare şi piper după gust şi se fierbe totul la foc mediu spre iute circa 15-20 de minute. Se serveşte ca atare, cu salată verde sau cu piure de ţelină şi păstârnac.

Salată de fasole neagră cu porumb

483 26 2Ingrediente: 1 conservă cu fasole neagră, 1 conservă cu porumb boabe, un ardei gras, 1 ardei iute mic, 1 ceapă roşie potrivit de mare, 1/4 linguriţă cu chimen măcinat, 1 limetă, 50 ml ulei de măsline, 1 lingură cu busuioc tocat, sare, piper.

Mod de preparare: fasolea se scoate din conservă, se scurge de apă şi se pune într-un bol mai mare. Se adaugă porumbul boabe, ardeiul gras tăiat cubuleţe şi ardeiul iute tocat mărunt. Se presară chimenul, busuiocul, coaja rasă de limetă, sare şi piper după gust. Se toarnă ulei de măsline şi sucul de limetă, se presară ceapa tăiată peştişori şi se amestecă totul bine. Se serveşte ca atare sau se mai pot adăuga ouă de prepeliţă fierte şi tăiate în jumătăţi sau fileuri de anşoa.

Salată Tabbouleh

Ingrediente: 4 legături de pătrunjel, 2 roşii potrivite, 1 castravete verde mijlociu, 150 g cușcuș, 2 lămâi, 1 ceapă roşie sau 1 legătură de ceapă verde, 50 ml ulei de măsline, sare.

Mod de preparare: cușcușul se pune într-un bol, se toarnă deasupra apă clocotită cât să-l acopere apoi se pune peste bol o farfurie şi se lasă să se înmoaie. Într-un bol separat se pun castravetele şi roşiile tăiate cubuleţe, ceapa roşie sau ceapa verde tăiată cubuleţe sau rondele, după caz. Se presară pătrunjelul tocat mărunt, se adaugă cușcușul înmuiat, sare după gust şi sucul de lămâie. Se amestecă şi se serveşte imediat sau se lasă la rece o oră.

Bruschete speciale

483 26 3Ingrediente: 1 baghetă, 4 căţei de usturoi, 50 g unt, 50 ml ulei de măsline, 2 roşii, sare, piper, busuioc verde, măsline verzi.

Mod de preparare: usturoiul se curăţă, se pisează şi se pune la călit într-o tigaie împreună cu untul şi uleiul de măsline. Se lasă pe foc două minute, cât să se topească untul şi să se încingă amestecul. Bagheta se taie felii potrivit de groase, se frig pe grill sau într-o tigaie fără ulei, apoi se ung cu amestecul din tigaie. Se aşază deasupra roşii felii sau tăiate cubuleţe, amestecate cu busuiocul tocat, măsline feliate sau tocate, sare şi piper după gust şi se servesc imediat. Se poate servi cu brânză de capră sau mozzarella.

Tort de morcovi

483 26 4Ingrediente: 125 g iaurt, 3 ouă, 400 g zahăr tos, 1 pliculeţ cu praf de copt, 3 morcovi, 600 g făină, 100 ml ulei de măsline, 1 linguriţă cu scorţişoară, 1 lămâie, 1 portocală, 1/4 linguriţă cu sare, 2 pliculeţe cu zahăr vanilat, frişcă, piure de castane, lichior de cocos.

Mod de preparare: morcovii se curăţă de coajă, se spală şi se dau prin răzătoarea cu ochiuri mari. Într-un bol, separat, se amestecă iaurtul cu uleiul de măsline, praful de copt, zahărul tos, scorţişoara măcinată şi zahărul vanilat. Se adaugă coaja rasă şi sucul de lămâie şi de portocală, sarea, făina şi se mixează totul. Se adaugă morcovii raşi şi se amestecă. În cazul în care compoziţia este prea moale, mai puneți puţină făină. Se toarnă într-o tavă tapetată cu hârtie de copt unsă cu ulei şi se coace la foc mediu 30 de minute. Se serveşte după ce s-a răcit, simplu, decorat cu frişcă, piure de castane sau stropit cu lichior de cocos.

Vin Sangria

Ingrediente: 100 g zahăr tos, 300 ml lichior de portocale, 750 ml vin roşu sec, 1 limetă, 1 lămâie, 2 piersici, 3 mere, 200 g căpşuni, apă minerală, gheaţă cu mentă, vin spumant.

Mod de preparare: într-un bol mare se pun vinul, zahărul şi lichiorul de portocale. Se adaugă merele şi piersicile tăiate felii subţiri, lămâia şi limeta tăiate felii subţiri şi căpşunile tăiate sferturi. Se amestecă totul cu grijă să nu se sfărâme fructele, se acoperă cu un capac şi se introduce la rece pentru minimum două ore. În momentul servirii se pune sangria în pahare, se toarnă puţină apă minerală, se adaugă câteva cuburi de gheaţă cu mentă sau gheaţă cu vin spumant.

PONT. Pentru a prepara o reţetă în câteva minute, atunci când faceţi aprovizionarea săptămânală, să nu uitaţi să puneţi în coşul de cumpărături câteva ingrediente-cheie: brânză, iaurt, conserve de  roşii, năut sau linte, măsline conservate, cuşcuş, verdeţuri uscate şi, tot din lipsă de timp pentru alte cumpărături, carne congelată

Pentru o masă ultrarapidă alegeți cușcușul: este un tip de pastă prefiartă, ce este gata în maximum două minute. Doar fierbeți apa, turnați-o peste cușcuș, adăugați puțin ulei și sare (dacă îl preparați ca aperitiv sau felul doi) sau puțină miere sau zahăr (dacă îl preparați ca desert), acoperiți cu o farfurie vasul în care se află, lăsați să se hidrateze și... gata!

Shake-uri tonice pentru o siluetă de invidiat

482 26 1de Gabriela Niculescu

Trebuie să profitaţi din plin de bogăţia de fructe şi legume de sezon pe care le puteţi combina pentru a prepara băuturi hrănitoare, dar care nu îngraşă. Nutriționiștii din toate colțurile lumii și-au dat concursul pentru a vă oferi cele mai savuroase shake-uri sau smoothie-uri, dar care să vă aducă și maximum de beneficii. Ca să preparați un shake aveți nevoie de fructe sau de legume proaspete, iaurt sau lapte (de vacă sau vegetal), mirodenii sau superalimente care îi conferă o savoare şi un plus de vitamine.

Read more: Shake-uri tonice pentru o siluetă de invidiat

Cârnaţi… de vară

481 26 1de Alina Anghel

E vară, e cald, nu aveţi chef să gătiţi prea mult şi nici să preparați mâncăruri grele, cu multă grăsime. Nu mai este nevoie acum de aceste lucruri, căci nu mai facem atât de mult efort precum iarna. Dar pofte avem în toate anotimpurile, indiferent de câte grade ne arată termometrul. Aşa că alegem să ne satisfacem una dintre ele: cârnaţii - preparatul gastronomic atât de cerut lângă un pahar cu bere. Pentru a-i prepara vara folosiți mai puţin carne de porc şi mai multă carne de pasăre şi peşte. Da, aţi auzit bine: pasăre şi peşte. Carnea de curcan, una dintre opţiuni, are cea mai mare concentraţie de proteine şi cel mai scăzut nivel de grăsimi, fiind astfel alegerea ideală pentru a prepara o masă uşoară, dar gustoasă. Cea de peşte, a doua opţiune, este cea mai bună sursă de proteine de calitate, având totodată o mare cantitate de vitamine, minerale şi grăsimi bune, ce ajută inima şi scade colesterolul. Carnea de pui, ultima opţiune, este şi ea, la fel ca şi celelalte două tipuri de carne, plină de proteine şi de vitamine.

Read more: Cârnaţi… de vară

Sănătate dulce în farfurie

480 26 1de Raluca Grințescu

Sucul şi preparatele din fructe de dud nu trebuie să lipsească din meniul nostru estival. Însă, din fructele uscate şi înmuiate, gospodinele pot prepara compot, umplutură pentru clătite, cremă pentru prăjituri. Împreună cu alte fructe se adaugă în budinci. Vă propunem câteva reţete de deserturi, care au şi calităţi terapeutice.

Read more: Sănătate dulce în farfurie

Reţete de soi cu... îngheţată prăjită

479 26 1de Alina Anghel

Vara nu este doar anotimpul când peste tot găseşti legume şi fructe dintre cele mai variate şi colorate. Toate ne fac cu ochiul şi ne îmbie să le gustăm. Dar, fiind foarte cald, în general, cam toată lumea alege să cumpere îngheţată. Că are gust de lămâie, pepene galben sau roşu, ciocolată sau vanilie, important este să fie cât mai rece şi gustoasă. Astăzi vă propunem câteva reţete mai de soi... cu îngheţată prăjită. Preparate, de obicei, în restaurante, aceste reţete se pot realiza şi acasă - important este să aveţi toate ingredientele gata aşezate pe masa de lucru şi să aveţi poftă bună!

Read more: Reţete de soi cu... îngheţată prăjită

Descoperiţi savoarea bucătăriei scandinave

478 26 1de Dana Purgaru

Spre deosebire de alte bucătării, cea scandinavă nu excelează la capitolul abundență, însă bucatele tradiționale din nordul Europei sunt savuroase și reprezintă cu adevărat ceva deosebit, ce vă poate scoate din monotonia preparatelor obișnuite. În plus, orice gospodină va fi lăudată de familie și de invitați dacă va servi o specialitate de la poalele ghețarilor.

Read more: Descoperiţi savoarea bucătăriei scandinave