Main menu

header

Debutând cu real succes, anul trecut, în rândul organizatorilor de Festivaluri, Teatrul Nottara a ridicat ștacheta la a II-a ediție de „Fest(in) pe Bulevard”, oferind opt zile de evenimente cu mare priză la public, dar și la numeroșii specialiști, cu lansări de carte, cu trei interesante Colocvii și trei spectacole-lectură. „Fest(in) pe Bulevard” a însemnat un frumos Spectacol, meritul revenind întregii armate de harnice albine, în frunte cu Marinela Țepuș (directorul Teatrului Nottara, creatorul proiectului, selecționerul Galei) și Dan-Marius Zarafescu (directorul adjunct, coordonatorul proiectului). Tot două Secțiuni - „Bulevardul Comediei” și cea Competitivă - cu titlul adaptat inspirat realităților: „Mici crize… (și) electorale”. Festinul Thaliei de săptămâna trecută a adus la rampă cinci trupe de marcă din București, câte una din Cluj-Napoca și Târgu-Mureș. Dar și trei din străinătate: Teatrul bulgar de Dramă și Păpuși din Vrața, cu reprezentația „Fasole”; Teatrul Studio-Rubin, Cehia, cu un prea violent spectacol „Carne”, semn că și tineri dramaturgi din țara lui Hašek sar rău calul (ca și textul rusului Vredenski, „Brad de Crăciun la familia Ivanov”, care m-a oripilat, în reprezentația Teatrului Maghiar de Stat din Cluj!) și Compania franceză Petits Batons Fontaine, cu modestul show de semicabaret „VICTOR’ia (Opus 1)”. Se adaugă și Producția UNITER „Hai Iu Iu NU Hi You You”, superspectacol realizat de Radu Afrim, ca epilog de efect al Galei Hop de anul trecut, oferit pe „Bulevard” fără Maia Morgenstern (absentă din motive obiective), dar cu un erotism nelalocul lui, absent în premiera din 2013, de la Costinești!...

…La acest Festival, spre deosebire de altele, un echilibru valoric între spectacolele „Invitate” și cele din Concurs. De-o parte, „Don Quijote”, adaptarea lui Mihai Măniuțiu după Cervantes (la Teatrul Național din Târgu-Mureș, Compania Liviu Rebreanu, care a primit Premiul Juriului Publicului), „Tartuffe sau Impostorul”, de Molière, în încântătoarea direcție de scenă a lui Victor Ioan Frunză (la Metropolis), „Miss Daisy și șoferul ei”, de Alfred Fox Uhry, în regia lui Claudiu Goga, cu admirabilii Maia Morgenstern și Mircea Rusu, în producția Teatrului Evreiesc de Stat. La „Concurs”, „Scene din viața insectelor”, de Karel&Josef Capek, o splendoare de spectacol realizat de Victor Ioan Frunză la Centrul Cultural UNESCO; două oferte ale gazdelor, ultima premieră de înaltă ținută, „Noul locatar”, de Eugen Ionesco (în regia lui Tompa Gabor, decorul și light-designul lui Helmut Sturmer, desemnat Cel mai bun spectacol din Festival, iar Ada Navrot primind Premiul special pentru cel mai reprezentativ actor din Gală) și „Panică” de Mika Myllyaho (regia: Theodor Cristian Popescu); „Titanic Vals”, de Tudor Mușatescu, montat cu iz contemporan de Alexandru Dabija la Odeon, Nicoleta Lefter obținând Premiul special Silvia Dumitrescu-Timică pentru rolul Sarmisegetuza. Pe Bulevard, electoralele s-au ținut mai devreme și s-au terminat „en fanfare”...