Main menu

header

657 4 1de Roxana Istudor şi Florica Pintea

Pentru cei cărora le-ar fi greu să creadă că băieți de 10 ani care se machiază pot vinde cu mare succes produse cosmetice și au milioane de admiratori pe rețelele de socializare, noul trend al momentului vine să facă lumină.

„Am vrut să mă simt frumos”

O mare schimbare de percepție se petrece pe rețelele de socializare și trage după sine un tsunami în industria cosmeticelor: conturile de socializare pe care băieți, unii aproape copii, postează poze cu ei înșiși machiați, uneori arătând și cum se face. Denumiți „băieții frumoși de pe Instagram”, acești copii și adolescenți au transformat o nișă într-un triumf: au milioane de admiratori, forțează toate stilurile și determină producătorii de cosmetice să inoveze. „Când am început, cu șase ani în urmă, nu exista decât un tuș de ochi pentru băieți și nu avea nicio strălucire. Nu erau nici modalități de a aplica gene false. Am vrut să mă simt frumos, fără să devin un etalon în domeniu”, povestește Patrick Starrr, care astăzi are 3,6 milioane de admiratori pe Instagram, notează „New York Times”.

Depășit doar de Rihanna

Pas cu pas, Starrr a reușit să atragă lumea social media, deși, după propria mărturisire, era „privit ciudat” la început când mergea la serviciu cu o eșarfă pe cap și purtând machiaj. „Când postezi un video este ca și cum ai vedea întreaga zbatere a omenirii. Îi ajută pe cei care ne privesc să realizeze că și noi suntem oameni obișnuiți, ca și ei. În rest, e doar frumusețe și amuzament. Sunt ca un curcubeu umblător”. Pentru companiile pro- ducătoare de cosmetice, distracția este serioasă. Starrr urmează să lanseze cinci colecții ale unui brand renumit, în cadrul unei colaborări care este depășită doar de cea semnată de companie cu Rihanna!

Precursor al modei, la 10 ani

657 4 2De când și-a convins mama, recent, să-și deschidă un astfel de cont, tânărul Jack Bennett, în fond doar un copil de 10 ani, care trăiește în Berkshire, Anglia, a uimit peste 331.000 de fani și a atras imediat atenția unor branduri de cosmetice cu renume, care i-au oferit produse cu care să creeze machiaje. Este considerat marea senzație a cosmeticelor și un fel de precursor al unui nou trend. „Colegii” săi de preocupare sunt doar puțin mai mari. Astfel, Jake Warden are 15 ani și 2,1 milioane de fani, iar Alan Maciar are 19 ani și aproape o jumătate de milion de „urmăritori”. Cu toții doresc să atingă succesul lui James Charles, acum în vârstă de 18 ani, care este admirat de 2,5 milioane de oameni pe rețelele de socializare, unde postează „fond de ten, corector, rimel, gloss și... gata”. Adolescentul a spart o frontieră în 2016, când a fost ales în premieră ca ambasador al celebrei publicații „CoverGirl”.

De la măști hrănitoare la parfumuri unisex

Cifrele susțin trendul: potrivit datelor Instagram, căutările care au mențiunea „machiaj al băieților”, într-o formă sau alta, au crescut cu 20% între începutul și finalul anului 2017. Această ascensiune a generat imediat reacția industriei. În ultimii doi ani, brandurile se întrec în a oferi acestor tineri, pentru reclamă, produse „fără gen”, de la creme pentru îngrijirea pielii la măști hrănitoare și parfumuri unisex (chit că acestea nu se pot „mirosi” în postări...). Secretul pare a fi îndemânarea acestor tineri. „Dacă ești foarte priceput la aplicarea machiajului, nu contează vârsta sau genul cu care te identifici. Dacă mai ești și foarte tânăr pe deasupra, cu atât mai mult vei ieși în evidență”, este de părere Carly Cardellino, director la „Cosmopolitan”

Schimbare abruptă de atitudine

Mulți dintre acești tineri sunt susținuți de familiile lor și nu sunt ostracizați în comunitate. „Avem acum mame mileniale care au crescut într-o eră în care problema genului este mult mai fluidă. Milenialii sunt foarte atașați ideii de a le da putere copiilor lor. Nu este nimic neobișnuit ca un băiețel de 6 ani să se așeze pe scaunul stilistului și să comande o tunsoare după un model de pe iPhone”, punctează Cozy Friedman, proprietarul unui salon de beauty din Manhattan. Și nu este doar stil la mijloc. Kevin Ninh, un „veteran” în vârstă de 21 de ani al acestui trend, consideră că nu este suficient să te machiezi și să pui asta pe Instagram. Tânărul urmează cursurile Universității Bothell, din Washington, unde studiază despre gen și sexualitate. „Da, este important să distrezi oamenii, dar, în timp ce faci asta, de ce să nu-i înveți câte ceva?”, argumentează Ninh.

„Mai presus de orientarea lor sexuală, oricare ar fi, în final acești tineri își datorează succesul imensului lor talent și conținutului interesant al paginilor lor de socializare“ („Huffington Post“)

O acceptare „indiferentă“

Unul dintre cele mai relevante aspecte ale acestui trend este faptul că lumea l-a acceptat rapid. Potrivit unui sondaj realizat în SUA, o treime dintre americani sunt „indiferenți” la ideea că un băiat sau bărbat poartă make-up. Urmare a acestor cercetări de piață este prezența pe coperțile marilor reviste a tinerilor fardați, contractele semnate și promovate de băieți cu liniile marilor branduri și, pe cale de consecință, apariția unui adevărat mainstream în loc de ceea ce în urmă cu cinci ani era doar o nișă.