Main menu

header

cotnari wide

700 28 2de Călin Popa şi Daniel Alexandrescu

Dacă v-ați săturat de știri catastrofice și anunțuri despre nenorociri ori informații care vă aruncă în depresie, este momentul și pentru vești bune… care vor fi livrate de un asistent electronic imaginat de Google.

Doză zilnică de informații pozitive

Un nou sistem pus la punct de Google are ambiția să scoată utilizatorii din cercul vicios al știrilor negative, care generează stări asemenea. Astfel, un asistent special conceput de gigantul internetului va putea răspunde cerinței utilizatorului: „Spune-mi ceva de bine”, pregătindu-se dinainte cu o doză zilnică de informații pozitive, după cum punctează reprezentanții companiei producătoare. În prezent, asistentul pentru vești bune este în fază experimentală din perspectiva efectelor, putând fi însă accesat de pe orice dispozitiv echipat cu funcția „asistent” - smartphone, Google Home, alte aparate inteligente, dotate cu sistemul speaker al companiei.

Informații despre acțiuni care fac bine societății

Potrivit producătorului, asistentul care va livra veștile bune se va concentra în primul rând pe informațiile privind persoane și acțiuni care fac bine societății și care își susțin comunitatea. „În ziua de azi consumăm mai multă informație ca niciodată și uneori avem impresia că în lume nu sunt decât probleme. Dar adevărul este că există o mulțime de vești cu adevărat bune - și nu ne referim aici la cazuri izolate de cumsecădenie sau simple prietenii între animale. Oamenii de substanță fac progrese majore în rezolvarea unor mari probleme. Să aflăm despre ei și despre ceea ce fac este o parte crucială a unei porții echilibrate de informare”, este de părere Ryan Burke, producător în cadrul „Google Creative Lab”.

Surse gestionate de jurnaliști

Asistentul pentru vești bune va putea informa, de exemplu, prin ce mijloace o universitate folosește datele pentru a-și mări rata de absolvire, cum crescătorii de albine îmbunătățesc specia și ajută astfel economia locală sau cum a găsit Islanda soluția de a reduce aproape complet fenomenul alcoolismului în rândul adolescenților și tinerilor. Sursele de vești bune vor fi foarte variate și sunt gestionate de o organizație nonprofit, Solutions Journalism Network, care militează pentru jurnalismul care oferă nu doar informații, ci și soluții sau reflectarea concretă a felului în care sunt rezolvate probleme sociale de importanță extinsă.

Potrivit Google, mulți oameni renunță la speranță, asaltați fiind de un noian de știri negative, care induc în final teamă și anxietate. Deși noul asistent nu este o rezolvare a problemelor, „o doză de vești bune merită injectată în viața noastră de fiecare zi“