Main menu

header

915 30 1de Irina Țolea și Claudia Mîțoi

Luna ianuarie aduce producții pline de umor, emoție și tensiune pe scenele autohtone. Povești de familie, intrigi polițiste, întâmplări comice și realități contemporane își fac loc în programul săptămânii din care vă recomandăm câteva spectacole de neratat.

„Opt femei” suspecte de crimă, la Teatrul Nottara din Capitală

Un thriller plin de ritm și acțiune revine pe scena Teatrului Nottara din Capitală. Pe 8 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Horia Lovinescu, puteți vedea comedia polițistă „Opt femei”, de Robert Thomas, în regia lui Andreas Merz-Raykov. Povestea începe în prejma Sărbătorilor în reședința de vacanță a unei familii pariziene unde capul familiei este găsit mort în mod suspect. Soția, cumnata, fiicele și menajera sunt singurele posibile făptașe, toate având câte un motiv întemeiat pentru crimă. Blocate în casă de viscol, fără acces la autorități, cele opt femei intră într-un joc periculos încurcându-se în minciuni și acuzații. Intriga desprinsă parcă din romanele Agathei Cristie sporește în intensitate prin interpretarea protagonistelor (Victoria Cociaș, Diana Roman, Cristina Stoica Ivanciuc, Marina Palii, Ioana Calotă, Anca Bejenaru, Raluca Juganaru Grosu și Laura Anghel), personajele ajungând să dezvăluie secrete păstrate cu strășnicie și să provoace spectaculoase răsturnări de situație.

Lecție de comunicare: „Până când moartea ne va despărți”, la Brașov

Care sunt principalele greșeli care afectează relațiile contemporane puteți afla urmărind cea mai nouă producție lansată pe scena Teatrului „Sică Alexandrescu” din Brașov, intitulată „Până când moartea ne va despărți”, în regia lui Horia Suru. Textul, semnat de Remi de Vos, prezintă povestea unui funcționar de 30 de ani pe care un eveniment nefericit (moartea bunicii) îl readuce acasă după o absență de zece ani, prilej cu care își reîntâlnește mama și iubita din copilărie. Cu toții au probleme de comunicare și o serie de încurcături și accidente comice îi constrâng să-și analizeze modul de a interacționa cu cei apropiați. Din distribuție fac parte Bianca Zurovski, Vlad Pavel și Ioana Predescu. Comedia „Până când moartea ne va despărți” este programată pe 5, 25 și 26 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala „Stela Popescu” a Teatrului „Sică Alexandrescu” din Brașov.

„Breaking news”, metehnele presei, etalate pe scena Naționalului timișorean

915 30 2O comedie fabuloasă despre capcanele mass-media, despre manipulare și împachetarea senzaționalului vă așteaptă pe scena Teatrului Național din Timișoara. Noua producție montată de regizoarea Mihaela Lichiardopol, intitulată „Breaking news”, exploatează cu inteligență și umor teme legate de presă, culese din șase momente și schițe ale lui I.L. Caragiale, care subliniază efectul „spontan, isteric” al mediei românești, determinată constant să declanșeze emoția. Protagoniștii Cătălin Ursu, Romeo Ioan, Cristian Szekeres, Daniela Bostan, Alecu Reus, Andrei Chifu și Ana Maria Cojocaru recompun pe scenă atmosfera universului media autohton de acum peste 100 de ani, scoțând la iveală caracteristici izbitor de actuale ale presei, dar și stilul credul, specific publicului românesc, de a digera informația, indiferent că ea parvine „din gazetă” sau din online. „Breaking news” se joacă pe 10 ianuarie, de la ora 19:00, la Studio „UTU Strugari”.

„Durata medie de viață a mașinilor de spălat”, despre traumele tranziției, la Brașov

O imagine reprezentativă din perioada tranziției postcomuniste este ingenios reflectată în comedia-amară „Durata medie de viață a mașinilor de spălat”, programată pe 10 ianuarie, de la ora 19:00, la Centrul Cultural Reduta din Brașov. Povestea inspirată din realitatea dură a societății anilor ’90, începe în apartamentul unei familii modeste dintr-un oraș de provincie, afectată, ca toți ceilalți localnici, de închiderea unei fabrici locale și de șomajul iminent. Mama, tatăl și fiica lor adultă duc o existență marcată de lipsuri materiale și neîmpliniri personale. Comportamentul eroilor, interpretați de actorii Gabriel Spahiu, Lorena Zăbrăuțanu și Mihaela Alexandru evidențiază frustrări și dezamăgiri pe care cei trei tind să le estompeze evadând din realitate, visând povești de dragoste, cariere peste hotare, bunăstare și confort, alimentând inconștient drama familiei.