Main menu

header

942 18 1de Cătălina Tăgârță

Vânzările sunt esențiale pentru orice afacere de succes. Fără abilități de vânzător creșterea financiară și avansarea profesională pot fi o adevărată provocare. Știu, mulți oameni când aud despre vânzare se gândesc: dar eu nu am nimic de vândut. Complet greșit. Orice om are ceva de vândut, chiar și cei cu un job obișnuit. Să luăm spre exemplu pe cineva care lucrează într-o fabrică. În momentul angajării sau al renegocierii salariului acesta se vinde ca profesionist pe funcția pe care o ocupă. Sau atunci când discutați cu prietenii sau copiii puteți „vinde″ o idee. Iar dacă nu știți să o faceți sfârșiți prin a face mereu cum și ce vor ei. Dacă nu vreți să se mai întâmple asta, iată ce aveți de făcut.

Identificați-vă punctele forte!

După ce conștientizează că aproape totul în viață este cu și despre vânzare mulți oameni se panichează. Dar nu trebuie să vă faceți griji dacă nu vă place să vindeți. Există modalități prin care puteți să vă dezvoltați abilitățile de vânzare și să avansați în carieră sau să vă dezvoltați businessul pe cont propriu. Citiți în continuare pentru a afla cum puteți să vă creșteți încrederea în propria capacitate de a vă vinde serviciile și produsele. Pașii de mai jos funcționează indiferent dacă sunteți angajat sau intenționați să începeți un business pe cont propriu. Dar pentru a vă maximiza potențialul e necesar să vedeți ce funcționează pentru voi și să aplicați personalizat. Un mentor poate fi de mare ajutor în acest sens. Până acolo însă, iată ce puteți face pe cont propriu: identificați-vă punctele forte! Înainte de a putea să vă dezvoltați din punct de vedere profesional trebuie să înțelegeți care sunt punctele voastre forte, ce vă place să faceți. După ce vă e foarte clar la ce sunteți buni puteți miza pe asta. Veți scăpa de acel sentiment de neîncredere care vă ține probabil pe loc când e vorba să cereți mai mult.

Învățați să comunicați mai bine

Comunicarea este cheia oricărei relații de succes. Învățați să ascultați și să vorbiți eficient, să vă prezentați ideile cu claritate și să fiți deschiși la feedback. Astfel vă veți îmbunătăți și, cu cât sunteți mai buni, cu atât deveniți mai valoroși. Abilitățile de leadership sunt și ele importante. În funcție de tipul vostru de personalitate e posibil să vă placă sau nu să conduceți oameni, să vă organizați timpul și să luați decizii. Dar dacă vreți să lucrați pe cont propriu sau să fiți un bun părinte e imperios necesar să vă dezvoltați pe plan personal. Vânzarea fără un nivel de leadership ridicat este aproape imposibilă.

Îmbunătățiți-vă abilitățile tehnice

Apoi vorbim și despre îmbunătățirea abilităților tehnice. E normal să nu poți cere mai mult când rămâi în urmă. De aceea vă sfătuiesc să aveți grijă să nu se întâmple acest lucru! Învățați să lucrați cu instrumentele și tehnologiile specifice domeniului vostru de activitate. Cu cât sunteți mai eficienți și aduceți mai multă valoare companiei și celor din jur cu atât vă creșteți mai repede brandul personal. Așadar, principalele recomandări pentru a vă îmbunătăți abilitățile tehnice sunt: înțelegeți produsul sau serviciul pe care îl vindeți și aflați totul despre el, apoi utilizați instrumentele și tehnologia disponibile pentru a vă ajuta să vă vindeți produsul sau serviciul într-un mod mai eficient. Fără a urma acești doi pași rezultatele vor apărea mai greu.

Căutați oportunități de învățare

Oportunitățile de învățare sunt importante pentru orice persoană care își dorește să se dezvolte, indiferent că e pe plan profesional sau personal. Urmați cursuri, seminarii, conferințe sau alte evenimente care vă pot oferi noi cunoștințe și abilități. Acest lucru vă va ajuta, de asemenea, să deveniți mai valoros pentru companie și să avansați în carieră, dar și pe plan personal. Dacă nu știți cum să procedați exact puteți începe prin a participa la evenimente de afaceri, seminarii și conferințe pentru a vă îmbunătăți cunoștințele și pentru a vă face noi contacte. Urmați persoanele care sunt experte în vânzări și încercați să învățați de la ele! Participați la grupuri de discuții și forumuri online despre vânzări, pentru a afla idei și metode noi. Pentru a vă dezvolta încrederea în propria capacitate de a vă vinde serviciile și produsele e necesar să țineți cont de câteva aspecte: alegeți un obiectiv clar pentru vânzările voastre și stabiliți-vă un plan pentru a-l atinge; lucrați asupra încrederii în sine și a gestionării stresului, pentru a fi mai confortabil și sigur în timpul procesului de vânzare; învățați să gestionați obiecțiile clienților și să le transformați în oportunități de vânzare!

E nevoie de practică și perseverență

Îmbunătățirea abilităților de vânzare necesită răbdare și perseverență. Nu vă așteptați să deveniți un expert în vânzări peste noapte. Dar cu o abordare dedicată și sistematică veți vedea îmbunătățiri semnificative în timp. Amintiți-vă că abilitățile de vânzare sunt cruciale pentru orice afacere sau carieră și că învățarea acestora vă poate deschide multe uși. Nu fiți descurajați de faptul că nu sunteți confortabil cu vânzările la început, ci învățați să vă dezvoltați abilitățile și să vă adaptați în timp. În cele din urmă, cu puțină practică și perseverență, veți putea să vă vindeți cu încredere serviciile și produsele și să vă atingeți obiectivele financiare și profesionale.

Cereți îndrumare unui specialist din domeniul vostru

Dacă aveți nevoie de ajutor, solicitați-l! Un mentor poate fi o persoană foarte importantă în dezvoltarea profesională și personală. Căutați oameni experimentați și care vă pot oferi sfaturi și îndrumare. Puteți economisi timp dacă cereți îndrumare, fiindcă astfel veți arde câteva etape. Un specialist în domeniu vă poate ajuta să înțelegeți mai bine industria în care lucrați și să vă îmbunătățiți abilitățile. Atenție! Dacă doar ascultați ce vă spun și notați strategia, fără a o pune în aplicare, rezultatele nu apar.

E important să învățați un pic și să aplicați un pic, apoi să repetați procesul, de fiecare dată

Îndepărtaţi cauzele pentru care aţi eşuat până acum

Și totuși, deși depun eforturi uriașe pentru a reuși, mulți oameni nu ajung la rezultatele pe care și le doresc. Iată care sunt cele mai întâlnite cauze pentru care ați eșuat până acum și câteva soluții salvatoare.

1. Lipsa încrederii în sine sau a unui script de vânzare. Uneori, nevoia de a vinde poate părea intimidantă. Învățați și practicați abilități de comunicare și prezentare în fața altor oameni. Pregătiți-vă un discurs de vânzare sau un răspuns la întrebările frecvente pe care interlocutorii le-ar putea avea și repetați de mai multe ori înainte de a începe să vorbiți cu clienții reali.

2. Produse sau servicii neadecvate. Acestea trebuie să fie în concordanță cu nevoile și preferințele clienților. Faceți cercetări de piață și începeți să dezvoltați produse sau servicii noi, care să îndeplinească nevoile oamenilor.

3. Neînțelegerea clienților. Dacă nu înțelegeți nevoile și preferințele clienților, poate fi dificil să le vindeți produsele sau serviciile. În acest caz, cercetați piața, discutați cu clienții și eventual le puteți oferi soluții personalizate.

4. Prețuri prea mari. În acest caz puteți încerca să vă reduceți costurile sau să găsiți o modalitate de a vă diferenția de concurență prin oferirea unor avantaje sau beneficii suplimentare.

5. Abordarea greșită. Dacă nu adoptați o atitudine corespunzătoare poate fi dificil să vă vindeți produsele sau serviciile. Îmbunătățiți-vă abordarea și adaptați-vă la nevoile și preferințele clienților!