Main menu

header

cotnari wide

639 3 1de Roxana Istudor

În plin sezon al vacanțelor, foarte multe persoane se pot trezi în situația de a aștepta în aeroporturi pentru că zborurile întârzie. Chiar dacă de regulă obișnuiți să petreceți acest timp navigând pe internet sau la bar, savurând o cafea, este bine să știți că specialiștii recomandă arderea de calorii prin exerciții simple.

Exerciții simple, la îndemână

În prezent, circa 20% dintre cursele aeriene înregistrează întârzieri și aproape 10 procente dintre acestea sunt de minumum două ore. În aceste condiții, petrecerea acestui timp pe internet sau cu o cafea în față, în combinație cu stresul călătoriei îndelungate, acționează în dezavantajul sănătății dumneavoastră. Așadar, de ce să nu încercați câteva exerciții simple, la îndemână, care vă pot reda mobilitatea, buna dispoziție și, în plus, pot arde calorii?

Stretching și ridicări ușoare cu bagajul

În cartea sa „The Complete Guide to Airport Exercise” („Ghidul complet al exercițiilor în aeroport”), autorul Ken Anthony Seifert prezintă unele dintre cele mai simple metode de ardere a caloriilor (și de petrecere a timpului) atunci când sunteți nevoiți să așteptați avionul. De pildă, pe lângă cunoscutul stretching, vă puteți utiliza bagajul de mână pentru ridicări ușoare, care vă vor reda mobilitatea și vor face mult bine spatelui, brațelor și umerilor.

Folosiți scaunele!

Dacă vreți să percepeți scaunele din aeroport și altfel decât ca pe obiectele unde să stați cu orele doar pentru a înțepeni, puteți să le includeți într-o serie de exerciții. De la triceps la mușchii abdominali, un scaun poate fi centrul unor mișcări care ard calorii și vă dezmorțesc, întărindu-vă în același timp brațele. La îndemână poate fi exercițiul seated dips - așezați-vă cu spatele la scaun, sprijiniți brațele de acesta, apoi aplecați-vă și ridicați șezutul, împingând în brațe. Sau invers, cu podul palmelor sprijinit de scaun faceți aplecări în față.

Benzile elastice pentru orice exerciții

Puteți, de asemenea, merge într-un ritm mai vioi de-a lungul terminalului (se știe că acest tip de mers este izvor de sănătate) sau puteți scoate din bagaj acele benzi din elastic tare. Potrivit lui Seifert, acestea sunt „unele dintre cele mai subapreciate elemente de exercițiu din lume”, întrucât pot face minuni ocupând atât de puțin spațiu și fiind mereu la îndemână. De fapt, există specialiști care afirmă că aceste benzi pot ține locul unor antrenamente integrale pentru cei care nu-și permit să meargă la sală. Așadar, folosiți benzile elastice pentru orice exerciții vă trec prin minte și care pot antrena părți ale corpului ce pot înțepeni atunci când sunteți nevoiți să așteptați cu orele în aeroport.

Aplecările pot fi făcute oriunde

După cum știți, nu este nevoie de sală de antrenament și de echipament special pentru a face cele mai sănătoase și mai eficiente aplecări. Deci, din poziția în picioare aplecați genunchii la 90 de grade, având grijă să mențineți spatele drept, apoi aplecați spatele și ridicați-l. Sunt așa-numitele „squats”, care pot fi făcute oriunde și pentru care spatele dumneavoastră vă va mulțumi, la fel și articulațiile ge- nunchilor. În plus, aceste mișcări ard calorii fără să vă dați seama. Trebuie doar să aveți grijă ca genunchii îndoiți să nu depășească linia vârfului degetelor de la picioare. „Veți fi surprinși de cât de puțin spațiu aveți nevoie pentru aceste aplecări, inclusiv în avion”, menționează Seifert.

„Cu puțină creativitate puteți transforma zecile de minute pierdute în timp ce așteptați în aeroport în exerciții prețioase, care să vă ajute să vă relaxați și să zburați apoi în condiții fizice mult mai bune“ (Ken Anthony Seifert, scriitor)

Alergări în terminal

639 3 2Avionul dumneavoastră va avea trei ore de întârziere? Unul dintre cele mai simple exerciții este alergarea ușoară prin vastele terminaluri care pot deveni astfel mai mult decât holuri goale și spațioase destinate turiștilor plictisiți, cu ochii în telefoanele mobile. „Aeroportul Internațional Miami, de pildă, vă oferă ocazia de a arde câte 100 de calorii la fiecare șapte minute de alergare moderată de-a lungul unui singur terminal”, argumentează Seifert.