Main menu

header

cotnari wide

683 12 1de Roxana Istudor şi Daniel Alexandrescu

Artrita este o afecțiune cu o mulțime de neajunsuri. Pe lângă înțepenire, aduce umflături, descreșterea mobilității și o durere sâcâitoare. În lipsa unui reme- diu total sunt recomandate anumite exerciții ușoare, direcționate specific, care pot alina suferința celor pe care artrita îi chinuie în fiecare zi.

Degetele îndoite

Începeți prin a ține palma ridicată, ca și cum ați efectua o strângere de mână. Menţinând degetele întinse, îndoiți degetul mare ușor spre palmă, până când o atinge. Mențineți în această poziție timp de zece secunde, apoi reveniți la poziția inițială. Repetați exercițiul cu toate celelalte degete, apoi schimbați mâna.

Strângerea în pumn

Țineți palma în poziția de strângere de mână (nu este nevoie să întindeți brațul) și executați o strângere de pumn lăsând degetul mare în exterior. Este un exercițiu blând, așa că nu este cazul să presați foarte mult în încercarea de a strânge pumnul. După ce ați strâns mâna în această formă, reveniți la poziția inițială. Repetați procedeul de câte zece ori cu fiecare mână.

Forma „O”

683 12 2Țineți palma ridicată, ca și cum ați saluta pe cineva. Îndepărtați degetele și apoi îndoiți-le ușor, până se ating și realizați o formă de gheară sau de „O”. Mențineți poziția timp de zece secunde, apoi strângeți degetele laolaltă. Acest exercițiu poate fi efectuat de mai multe ori pe zi și este destinat eliminării înțepenirii degetelor.

Întindere pentru arătător

683 12 3Scopul exercițiului este acela de a întinde degetul arătător cât de mult se poate spre baza degetului mic. Este posibil să nu atingeți punctul respectiv, dar asta nu este obligatoriu. Important este să reușiți să mențineți poziția degetului mare întins la maximum timp de cinci secunde. Apoi relaxați ușor și treceți la mâna cealaltă după ce ați repetat exercițiul de zece ori.

Ridicări succesive

Așezați mâna cu degetele răsfirate pe o masă. Apoi ridicați cât de mult se poate degetul arătător, mențineți cinci secunde, apoi reveniți. Repetați mișcarea cu fiecare deget al mâinii până când simțiți o întindere care ușurează durerea și redă mobilitatea. Treceți la cealaltă mână și executați identic.

Mișcarea flexibilității

Puneți latul palmelor pe o suprafață dură și plată, cum este o masă. Apoi ridicați degetul mare al fiecărei mâini cât de sus este posibil și mențineți astfel în timp ce degetele celelalte sunt întoarse spre interiorul palmelor. La final va rezulta o poziție cu ambele degete mari ridicate la maximum. Apoi relaxați. Exercițiul se repetă de zece ori, rezultatul fiind o flexibilitate crescută a degetelor.

Mobilitatea încheieturii

683 12 4Țineți un braț întins în exterior, cu încheietura moale și mâna relaxată. Cu cealaltă mână apăsați pe dosul palmei opuse ușor, până când resimțiți o senzație de întindere evidentă a încheieturii. Mențineți timp de cinci secunde la un nivel confortabil al presiunii, apoi relaxați. Repetați de zece ori procedeul, apoi treceți la cealaltă mână.

E important să rețineți faptul că obiectivul exercițiilor este să aline durerea și nu s-o sporească. Așadar, acordați toată atenția efectuării cu blândețe a mișcărilor și opriți-vă în cazul în care constatați că senzația dureroasă s-a amplificat