de Roxana Istudor şi Adrian Barna

Masa la restaurant afectează microbiomul

Un studiu recent, derulat în Suedia, a evidențiat faptul că resturile de detergenți de vase de pe farfuriile din restaurant pot periclita buna funcționare a microbiomului. Potrivit experților, mașinile de spălat vase comerciale lasă în urmă un reziduu chimic toxic pentru tractul gastrointestinal. În timp ce viteza este un beneficiu major pentru restaurantele care servesc sute de clienți, cercetătorii afirmă că nu multe mașini de spălat au un ciclu suplimentar care să elimine agentul de clătire rămas. Aceste substanțe sunt toxice - uscate, se lipesc de farfurii și ajung în intestin.

Îndulcitorii artificiali agravează anxietatea

Aspartamul este folosit ca ingredient în peste 5.000 de alimente și băuturi dietetice. O nouă cercetare de la Universitatea din Florida a pus în evidență faptul că acest îndulcitor artificial poate fi legat de o agravare a anxietății. Animalele de laborator expuse la acest ingredient au înregistrat un comportament anxios mai pronunțat. Mai mult, efectele aspartamului s-au extins până la două generații de la masculii expuși inițial la îndulcitor. „Ceea ce vedem astăzi este ceea ce s-a întâmplat acum două generații și poate chiar mai mult”, atrage atenția co-autorul studiului, Pradeep Bhide.

Exerciţiile cu greutăţi previn îmbătrânirea accelerată

O nouă cercetare a experților de la Universitatea din Michigan arată că slăbirea musculaturii este la fel de dăunătoare pentru organism ca… fumatul. Potrivit rezultatelor unui studiu, slăbiciunea musculară marcată de forța de prindere, un indicator al capacității generale de forță, este legată de vârsta biologică accelerată. Conform constatărilor specialiștilor americani, cu cât puterea de prindere este mai slabă, cu atât vârsta biologică este mai înaintată. În aceste condiții, cercetătorii afirmă că soluția o reprezintă exercițiile fizice de fortificare a musculaturii prin ridicarea de greutăți.

Obezitatea întârzie dezvoltarea creierului copiilor

Copiii supraponderali pot înregistra rezultate mai slabe la școală, deoarece acumularea de kilograme le afectează sănătatea creierului, arată rezultatele unui studiu al cercetătorilor de la Școala de Medicină Yale, din Connecticut, SUA. Oamenii de știință au descoperit că un indice de masă corporală mai mare la copii poate influența zone-cheie ale conectivității creierului, afectându-le durata de atenție și capacitatea de a ges- tiona mai multe sarcini. În ansamblu, echipa de specialiști a evidențiat faptul că greutatea în plus generează modificări structurale în creierul copiilor.