de Dana Purgaru

Un medicament pentru aritmie poate cauza cancer

Amiodarona, un medicament folosit frecvent contra aritmiei cardiace, creşte riscul de cancer, mai ales la bărbaţi şi la pacienţii care primesc doze mari din acest tratament, potrivit unui studiu publicat în revista americană „Cancer”. Autorii studiului au examinat 6.418 pacienţi care luau amiodaronă, pe care i-au monitorizat doi ani şi jumătate. În total, 280 de pacienţi au dezvoltat un cancer. Cei care luau doze mari au prezentat un risc de cancer mai mare cu 46%.

Bărbaţii care chelesc sunt mai predispuşi la afecţiuni cardiace

Un nou studiu realizat în Japonia arată că bărbaţii care îşi pierd părul de pe creştetul capului prezintă un risc mai mare de a suferi de afecţiuni cardiace. Cercetarea efectuată pe aproximativ 37.000 de persoane a fost publicată în jurnalul ştiinţific BMJ Open. Rezultatele studiului au arătat că bărbaţii care chelesc prezintă un risc cu 32% mai mare de a suferi de cardiopatie ischemică. Cu toate acestea, oamenii de ştiinţă subliniază că riscul este mai mic decât în cazul în care bărbaţii sunt fumători sau obezi.

Virusul herpesului la gură încetineşte memoria

Herpes simplex 1, virusul ce produce herpesul la gură şi la buze, ar putea creşte riscul de apariţie a problemelor de memorie şi cogniţie, arată un nou studiu. Cercetătorii au testat gândirea şi memoria a 1.625 de persoane din New York City, care aveau o vârstă medie de 69 de ani. Oamenii de ştiinţă au descoperit că persoanele care prezentau un nivel mai mare al infecţiei în sânge erau cu 25% mai predispuse la a obţine scoruri reduse într-un test standard de verificare a capacităţilor mentale.

Tumorile, depistate printr-un simplu test de salivă

Britanicii vor să introducă un program de testare a riscului de apariţie a cancerului de prostată, a celui mamar şi a celui ovarian, pe baza unui studiu la care au colaborat 1.000 de oameni de ştiinţă, cu scopul de a identifica problemele genetice din ADN ce ne predispun la aceste boli. Medicii spun că un simplu test de salivă de doar 5 lire sterline le poate prezenta pacienţilor un profil ce arată riscul de dezvoltare a cancerului. Această procedură ar deschide drumul pentru un mod de identificare personalizată.

Infecţiile pielii, vindecate cu lumină albastră

Lumina albastră poate vindeca infecţiile produse de bacteria Pseudomonas aeruginosa la nivelul pielii şi al ţesuturilor moi, menţinând totodată integritatea stratului extern al pielii, a arătat un studiu realizat de cercetătorii de la Massachusetts General Hospital şi Harvard Medical School, SUA. Netoxic şi fără antibiotice, un asemenea tratament poate fi foarte valoros în tratarea infecţiilor cutanate, mai ales a celor produse de bacterii rezistente la antibiotice, aşa-numiţii supermicrobi.