de Dana Purgaru

A fost creat primul ficat uman

Oamenii de ştiinţă de la Yokohama City University Graduate School of Medicine din Japonia au „cultivat”, în premieră, ţesut hepatic din celule stem. Crearea acestui tip de ţesut, cu scopul de a înlocui ficatul bolnav sau avariat în accidente, reprezintă o reuşită extraordinară pentru lumea ştiinţei şi o şansă la viaţă pentru nenumăraţi bolnavi. Cercetătorii au declarat că este posibil ca metoda să funcţioneze şi la alte organe, precum pancreas, rinichi sau plămâni.

Atenţie! Un nou virus poate provoca o pandemie ucigaşă

Cercetătorii chinezi au creat un nou virus în încercarea de a realiza un vaccin eficient împotriva gripei aviare. Este vorba despre un „hibrid” care, dacă ar scăpa de sub control, ar putea provoca o pandemie ucigaşă. Acesta conţine tulpini de gripă aviară şi gripă umană şi s-ar putea răspândi cu repeziciune, făcând dezastru în lume. Mai mulţi oameni de ştiinţă s-au arătat revoltaţi de aceste cercetări ale profesorului Hualan Chen, directorul Laboratorului National Avian Influenza Reference de la Institutul de Cercetare Veterinară Harbin.

Aspirina reduce riscul de cancer

Folosirea aspirinei şi a altor medicamente antiinflamatoare nesteroidiene reduce în mod semnificativ riscul de cancer, însă până recent nimeni nu a reuşit să înţeleagă de ce. Acum, în urma unui studiu ce a durat 12 ani, cercetătorii au descoperit că aceste medicamente scad cu 90% riscul de acumulare de anomalii somatice ale genomului, un tip de schimbare a ADN-ului ce provoacă dezvoltarea necontrolată a celulelor.

În curând nu vom mai avea carii

Oamenii de ştiinţă din Coreea de Sud, Japonia, Statele Unite şi Marea Britanie au dezvoltat o nouă tehnică pentru tratarea cariilor cu ajutorul celulelor stem. Acestea pot fi prelevate din ţesutul măselei de minte sau al altor dinţi, iar din ele se pot produce atât ţesutul dur necesar dintelui, precum osul, cât şi cel moale, cum este pulpa dentară. Studiul oamenilor de ştiinţă continuă, dar se pare că el este încununat de succes.

Munca după menopauză prelungeşte viaţa

Femeile aflate în perioada de postmenopauză şi care lucrează tind să aibă o sănătate mai bună decât cele de aceeaşi vârstă, dar care nu sunt angajate, arată un studiu recent realizat în Coreea de Nord. Astfel, aceste persoane au şanse cu 34% mai mici să dezvolte sindrom metabolic - o combinaţie de afecţiuni legate de obezitate, ce măreşte riscul de apariţie a atacurilor de cord şi vascular cerebral -, comparativ cu femeile neangajate de aceeaşi vârstă.