de Elena Şerban
- Casa de modă Victoria’s Secret are cele mai spectaculoase prezentări de lenjerie intimă
Când spui Victoria’s Secret, spui femei frumoase, spui lenjerii sexy, spui succes până la urmă. Pentru că acest nume inedit, care domină piaţa lenjeriilor de damă din întreaga lume, este sinonim pentru multe doamne cu succesul în carieră.
Marcă înfiinţată de un... bărbat
Deşi această companie se adresează în special reprezentantelor sexului frumos, ea a fost înfiinţată de un bărbat de 30 de ani. Roy Raymond, un absolvent al Universităţii Stanford, a pus pe picioare firma în 1977 la San Francisco. Conform unor declaraţii ulterioare, Roy Raymond a luat decizia de a înfiinţa un magazin de lenjerie de damă din cauza senzaţiei de jenă pe care o resimţea ori de câte ori căuta să cumpere un cadou mai sexy pentru soţia sa. Aşa se face că a împrumutat 80.000 de dolari (40.000 de la rude şi 40.000 de la o bancă) şi a deschis primul magazin. Primii americani care au avut şansa să intre într-un magazin Victoria’s Secret au fost cei din Palo Alto. Succesul a fost atât de mare, încât în primul an firma a câştigat nu mai puţin de 500.000 de dolari. Pasul imediat următor a fost făcut în acelaşi an. Atunci, Roy a pus la punct un catalog cu ajutorul căruia americanii sau consoartele lor puteau comanda prin poştă. Sistemul permitea clienţilor anonimatul de care Raymond credea că este nevoie când vine vorba despre lenjerie intimă. Graţie aceluiaşi sistem, americanii beneficiau de consiliere de specialitate în alegerea cadoului perfect.
Succesul a venit în anii ’90
În 1982, Raymond a vândut compania pe care a creat-o şi care aducea un venit anual de 6 milioane de dolari firmei The Limited Inc, cunoscută în prezent sub numele de Limited Brands. Preţul obţinut? 1 milion de dolari. Abia atunci a început ca numele Victoria’s Secret să devină cunoscut în toată America. Asta după ce departamentul de marketing al firmei a venit cu ideea ca toate colecţiile să fie scoase pe piaţă abia după un spectacol bine pus la punct, din care să nu lipsească fotomodelele bine dotate şi perfecte din punct de vedere fizic. Aceste spectacole „Victoria’s Secret Fashion Show” sunt urmărite de lumea întreagă, mai ales datorită manechinelor folosite.
Este confecţionată din piese transparente, ornate cu dantelă şi strasuri, şi din culori deosebite
Cunoscută mai ales pentru lenjeria de damă, firma Victoria’s Secret oferă şi alte produse. De la îmbrăcăminte la încălţăminte sau accesorii, tot ce poartă sigla Victoria’s Secret face toţi banii. Ceea ce o diferenţiază de alte firme este aceea că produsele Victoria’s Secret sunt parcă făcute după caracteristicile fiecărei personalităţi. În ceea ce priveşte lenjeria, stilul său foarte sexy şi îndrăzneţ face renumele mărcii. Lenjeria este, în general, confecţionată din piese transparente, ornate cu dantelă şi strasuri, şi din culori deosebite. Se spune că orice femeie, indiferent de cât de grasă sau de urâtă ar fi, pare mai tânără şi mai frumoasă dacă este îmbrăcată cu lenjerie... secretoasă. Că, de, o şti ea Victoria ce o şti!
Hainele feminine de la Victoria’s Secret combină stilul glamour şi stilul şic. Jeanşi, pantaloni eleganţi sau rochii sofisticate, piesele de vestimentaţie sunt pentru toate gusturile. Nu lipsesc din galerie costumele de baie, produsele de încălţăminte, genţile, dar şi produsele de îngrijire, de întreţinere sau de machiaj.
Printre „îngeraşii” colecţiilor s-au numărat Claudia Schiffer, Heidi Klum sau Naomi Campbell
Marca este recunoscută în întreaga lume pentru spectacolele sale prestigioase. În fiecare an sunt organizate prezentări de modă. Aceste spectacole sunt populare pentru că pun în scenă, pe lângă piesele deosebite de vestimentaţie, mari staruri ale modei şi artişti. De la Naomi Campbell, Tyra Banks, Selita Ebank la Adriana Lima, Laeticia Casta, Gisele Bundchen sau Claudia Schiffer, toate s-au luptat să facă parte din distribuţia spectacolelor Victoria’s Secret. Printre starurile muzicii care au fost invitate să cânte la show-urile cu lenjerii se numără Usher, Seal, Spice Girl, Justin Timberlake, Ricky Martin, Sting sau Phil Collins.
• Brandul şi-a deschis primul magazin în afara graniţelor americane abia în 2010, în Canada, iar de atunci a pătruns şi cu alte 23 de sedii în America Latină şi Orientul Mijlociu. Acum în lume sunt peste 1.000 de magazine ce poartă numele Victoria’s Secret
În luna noiembrie a avut loc la New York cel mai recent spectacol Victoria’s Secret. Rând pe rând, îngeraşii Victoria’s Secret şi supermodelele Karlie Kloss, Alessandra Ambrosio, Doutzen Kroes, Adriana Lima, Cara Delevingne, Lily Aldridge sau Lindsay Ellingson au prezentat produse din colecţiile „Invazia britanică”, „Păsările paradisului”, „Reţeaua roz”, „Nopţi pariziene”, „Naufragiul” şi „Îngerii de zăpadă”. Ca în fiecare an, cireaşa de pe tort a acestui show a fost prezentarea piesei devenite trademark pentru Victoria’s Secret, The Fantasy Bra. Anul acesta, sutienul a fost realizat de Mouawad, cunoscut ca bijutierul starurilor de la Hollywood. Piesa vestimentară pe care el a creat-o şi la care a muncit luni bune valorează nu mai puţin de 10 milioane de dolari. Candice Swanepoel, supermodelul britanic, a fost cea care a purtat strălucitorul sutien (foto), la care a asortat şi o centură. Cele două piese au fost încrustate cu 4.200 de rubine, diamante şi safire galbene, încrustate în aur de 18 carate. De departe însă cea mai importantă piesă a fost un rubin de 52 de carate.
• Numele companiei face referire la regina Victoria a Regatului Unit (pentru că avea o faţă misterioasă) şi a fost fondată în 1977 de omul de afaceri Roy Raymond
După ce a vândut compania cu secretul Victoriei inclus, Roy nu a avut o viaţă prea strălucită. În ciuda banilor câştigaţi, omul de afaceri nu a reuşit să mai pună pe picioare o firmă la fel de profitabilă. Astfel, chiar dacă în 1984 a înfiinţat o fabrică de produse pentru copii, şi mai avea şi un renume bun datorat Victoria’s Secret, Roy a eşuat. Fabrica a dat faliment după doar doi ani. Omul de afaceri nu a făcut faţă situaţiei, astfel că, nouă ani mai târziu, la 26 august 1993, Roy s-a sinucis. Modalitatea prin care a făcut asta a fost una... destul de rară. S-a aruncat de pe Podul Golden Gate din San Francisco.
• Adriana Lima (32 de ani) e „veterana” îngerilor. Ea prezintă pentru Victoria’s Secret din 1999, fiind cel mai bine plătită dintre toate manechinele
Sutienul creat de Mouawad nu a fost cel mai scump obiect de lenjerie creat special pentru Victoria’s Secret. De-a lungul anilor, alte sutiene au fost prezentate cu titlu demonstrativ în spectacolele celebrei firme de lenjerie. Până în prezent, cel mai scump astfel de sutien a fost cel prezentat în 2000 de Gisele Bundchen şi care a fost estimat la 15 milioane de dolari. Heavenly Star Bra, purtat în 2001 de Heidi Klum, avea o valoare de 12.500.000 de dolari. În 2005, aceeaşi Gisele Bundchen a etalat pe corpul său fabulos un sutien tot de 12,5 milioane, care purta numele de Sexy Splendor Fantasy Bra. Din aceeaşi gamă de sutiene de milioane fac parte Very Sexy Fantasy Bra, în valoare de 11 milioane de dolari, prezentat de Heidi Klum în 2003, Millennium Bra, de 10 milioane de dolari, prezentat de Heidi Klum în 1999, Star of Victoria Fantasy Bra, în valoare de 10 milioane de dolari, purtat de Karolina Kurkova în 2002, dar şi Heavenly „70” Fantasy Bra, în valoare de 10 milioane de dolari, prezentat de Tyra Banks în 2004.
• Primul show al brandului Victoria’s Secret a avut loc la New York, în 1995. Anul acesta, la cel de-al 18-lea spectacol, au defilat pe podium 40 de modele. Acestea au fost aranjate de o armată de 26 de artişti de make-up, 22 de stilişti de păr şi 8 manichiuriste
• Vânzările brandului Victoria’s Secret în 2012 au fost de 6,12 miliarde de dolari