Main menu

header

Alternative sănătoase la fast-food

16-02-1de Dana Purgaru

Cine spune că felurile de mâncare emblematice pentru hrana fast-food nu pot fi sănătoase sau la fel de gustoase chiar dacă nu au carne şi nici nu sunt fierte ore în şir sau prăjite? Ligia Pop (foto - www.ligiapop.com), autoare şi raw food chef, vă dezvăluie câteva dintre secretele de preparare ale alternativelor la felurile recunoscute ca fiind un „Bau-Bau” al alimentaţiei. Acestea vor fi o încântare atât pentru oaspeţi, cât şi pentru copiii pofticioşi, care vor putea mânca oricât, fără să existe teama că se pot îngrăşa sau îmbolnăvi.

Read more: Alternative sănătoase la fast-food

Reţete care ţin bolile la distanţă

12-02-1de Cătălina Tăgârţă

Alimentaţia ne poate îmbolnăvi şi tot ea ne poate vindeca. De la această premisă a pornit medicul Pavel Chirilă când a scris cartea „Nu hrăni cancerul”, împreună cu Mădălina Popescu şi Cristela Georgescu (foto). Pe lângă sfaturile legate de alimentaţie şi rolul acesteia în prevenţia şi menţinerea sănătăţii, la sfârşitul lucrării sunt oferite şi câteva reţete naturiste extrem de sănătoase. Vegetariană strictă şi mamă grijulie, Cristela Georgescu le asigură copiilor săi hrană sănătoasă, variată, echilibrată nutritiv. „Le prepar copiilor mei reţete delicioase şi sănătoase, fiindcă ştiu cât de importante sunt hrana şi educarea preferinţelor alimentare încă din primii ani ai vieţii. Reţetele din carte sunt create şi testate cu succes de mine şi copii, dar şi de cititorii blogului meu: www.cristelageorgescu.ro, deci pot fi preparate şi consumate cu încredere”, a spus aceasta. Iată câteva reţete sănătoase, nutritive şi apetisante!

Read more: Reţete care ţin bolile la distanţă

Reţete inedite cu păpădie

de Alina Anghel

Păpădia este un detoxificant natural al ficatului, ajutată în această acţiune de taraxacină şi insulină, bună de altfel şi pentru diabetici, deoarece contribuie la scăderea glicemiei în mod natural. Pe lângă funcţia depurativă şi detoxificantă, păpădia are proprietăţi coleretice şi colagoge, astringente, hipoacidifiante, alcalinizante, stomahice şi mineralizante. Este originară din Europa şi Asia de Vest şi cuprinde circa o sută de specii. În Franţa şi Germania este regăsită ca plantă de cultură, francezii preparând din această plantă de leac o mulţime de reţete savuroase.

Read more: Reţete inedite cu păpădie

Bucate de pe Muntele Athos

14-02-1de Dana Purgaru

- Călugărul Epifanie Mylopotaminos a gătit în România

După ce s-a dedicat artei culinare ce respectă tradiţiile moştenite din monah în monah şi pe care a deprins-o timp de zeci de ani pe Sfântul Munte Athos, călugărul Epifanie Mylopotaminos a adunat 126 de reţete străvechi într-o carte de bucate. Două dintre acestea au fost prezentate în avanpremieră în România cu ocazia recentei vizite a monahului pe meleagurile noastre.

Read more: Bucate de pe Muntele Athos

Invitaţie pe tărâmul bucătăriei armene

de Alina Anghel

Istoria bucătăriei armene este mai veche de două mii de ani, acest popor reuşind să păstreze şi să consolideze tradiţiile şi caracteristicile bucătăriei naţionale. Ca să găteşti mâncăruri armeneşti ai nevoie de răbdare, căci sunt unele preparate ce se realizează cu multe zile sau luni înainte. Vă oferim câteva idei de reţete cu care vă veţi impresiona familia şi oaspeţii.

Read more: Invitaţie pe tărâmul bucătăriei armene

Cum să preparaţi acasă conserve cu peşte

de Alina Anghel

Pentru a se feri de E-uri, din spirit de economie sau pentru plăcerea de a servi ceva preparat în casă, multe gospodine prepară conserve, în special toamna. Dar există câteva astfel de bucate ce se pot realiza tot timpul anului. Cele mai numeroase combinaţii pot fi făcute din peşte - de apă dulce sau apă sărată, în sos de tomate sau marinată cu ulei şi oţet şi aşa mai departe. Acestea se pot consuma ca atare, dar de cele mai multe ori ajung în farfurie ca garnitură la o salată de cartofi sau la o plăcintă cu aluat de pâine. Vă oferim câteva dintre cele mai interesante astfel de reţete.

Read more: Cum să preparaţi acasă conserve cu peşte

Sosuri gustoase şi aromate

de Alina Anghel

De cele mai multe ori, atunci când preparăm un anumit tip de mâncare, mai ales fripturi sau legume fierte, simţim că parcă ceva lipseşte. Ceva care ar completa gustul mâncării, ajutând-o să fie mai gustoasă şi chiar mai aspectuoasă. Astfel, apelăm la sosurile de legume sau fructe, ingrediente ce nu ar trebui să lipsească din cămara niciunei gospodine. Pentru cei care doresc să le prepare acasă, vă prezentăm câteva reţete ce vor fi de mare folos.

Read more: Sosuri gustoase şi aromate

Trei torturi speciale

de Gabriela Niculescu

Tradiţia sărbătoririi evenimentelor speciale din viaţa noastră include şi un tort. Cu cât i se acordă mai multă atenţie, cu atât este mai apreciat, şi cum preparatele „hand made” sunt preferate în locul celor cumpărate din cofetărie, noi vă oferim câteva reţete deosebite.

Read more: Trei torturi speciale

O minune de desert: rahatul

de Dana Purgaru

Desprins parcă din istorisirile orientale „O mie şi una de nopţi”, rahatul a depăşit stadiul de desert, devenind un simbol nu numai pentru Turcia, dar şi pentru bucătăriile din Cipru, Grecia, Serbia, Albania, Maroc şi Algeria, fiind folosit intens şi la noi.

Read more: O minune de desert: rahatul

Delicii din fructe congelate

de Alina Anghel

Unul dintre avantajele marilor oraşe este că aici se pot găsi la supermarketuri practic tot ce vrem şi ce nu vrem din domeniul gastronomic. Am putea include, pe lângă fructele sau legumele uscate, pastele de tot felul şi, mai nou, o gamă variată de legume şi fructe congelate. Cu acestea se pot realiza o multitudine de preparate dulci sau sărate, în funcţie de gustul fiecăruia. În numărul acesta am ales să vă oferim câteva reţete de prăjituri şi de îngheţate cu fructe congelate, ce pot fi consumate chiar şi în Postul Paştelui. Pentru că îngheţata este un desert ce poate fi consumat practic în orice anotimp, aceasta va constitui un deliciu greu de refuzat, dar uşor de realizat.

Read more: Delicii din fructe congelate

Reţete pentru cei alergici la gluten

de Alina Anghel

Boala celiacă sau enteropatia glutenică este o afecţiune a sistemului imunitar, ca un răspuns al corpului la ingerarea glutenului alimentar. Acesta se regăseşte cu precădere în cereale precum grâul, orzul sau secara. Ca urmare, persoanele care suferă de această afecţiune nu trebuie să consume acest tip de cereale sau produse ce au în compoziţie vreun derivat din aceste cereale. Vă oferim câteva reţete pentru preparate dulci, dar şi sărate, ce vă vor ajuta să uşuraţi efectele acestui tip de boală.

Read more: Reţete pentru cei alergici la gluten

Laptele vegetal, înlocuitor sănătos pentru cel animal

de Gabriela Niculescu

Laptele vegetal este ideal pentru cei care au intoleranţă la lactoză, pentru vegetarieni sau pentru cei care ţin post. Este un produs uşor de obţinut, sănătos şi, în plus, „spre deosebire de laptele de origine animală, laptele vegetal nu conţine cazeină, grăsimi animale sau lactoză, ci grăsimi de origine vegetală, nesaturate”, potrivit profesorului doctor Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Tocmai din aceste motive am ales să vă prezentăm câteva reţete de lapte vegetal şi virtuţile pe care le au acestea dacă le introducem în alimentaţia noastră.

Read more: Laptele vegetal, înlocuitor sănătos pentru cel animal

Dulciuri pentru Postul Paştelui

de Alina Anghel

Învierea lui Hristos este una dintre cele mai mari sărbători a creştinătăţii, un motiv de bucurie pe care o trăim în fiecare an şi pe care o simţim mai puternic atunci când reuşim să ţinem Postul Paştelui. Cu această ocazie vă oferim câteva reţete de dulciuri pe care le puteţi savura la micul dejun, alături de o cană cu ceai sau ca o gustare.

Read more: Dulciuri pentru Postul Paştelui

Aperitive pentru Postul Mare

de Alina Anghel

Posturile sunt asociate, în general, cu o perioadă mai lungă sau mai scurtă de restricţii alimentare. Deşi nu putem prepara mâncăruri ce conţin carne, lapte sau ouă, ne rămân o mulţime de alte ingrediente din care, dacă ştim cum să le combinăm, obţinem preparate ce vor fi consumate cu siguranţă şi după trecerea postului. Pentru aceasta, vă oferim câteva reţete de aperitive calde sau reci, bune de adus la masă familiei, dar şi invitaţilor.

Read more: Aperitive pentru Postul Mare

Şuncă... în stil nemţesc

de Alina Anghel

În popor există o vorbă care zice: „Graba strică treaba”. Este mult adevăr în aceste câteva cuvinte, dar câteodată, în bucătărie, graba poate să ducă la ceva bun. Ajutate doar de câteva ingrediente şi având la dispoziţie doar jumătate de oră sau chiar mai puţin, gospodinele pot prepara multe feluri de mâncare gustoase şi aspectuoase. În această categorie intră şi câteva reţete de pe meleagurile germane, ce sunt uşor şi rapid de preparat, nu necesită multe ingrediente şi reprezintă ceva nou pentru gospodinele şi oaspeţii obişnuiţi cu mâncăruri „ca la mama acasă”.

Read more: Şuncă... în stil nemţesc

Delicatese cu ficat de pui

de Alina Anghel

Fiind o bună sursă de vitamine (A, B, C, D), proteine (19-21 g/ 100 g), grăsime (4 g/100 g), fier (între 4 şi 12 mg/100 g), dar şi zinc, cupru şi seleniu, ficatul de pui este un ingredient uşor de găsit, dar şi de preparat. Vă prezentăm câteva idei de reţete delicioase.

Read more: Delicatese cu ficat de pui

Aroma unui mic dejun perfect: clătitele ruseşti

de Alina Anghel

Pentru un mic dejun rapid, gustos şi sănătos, clătitele ruseşti cu brânză de vaci (syrniki) sunt o opţiune ideală. Acest tip de brânză conţine multe proteine ce sunt asimilate mai uşor de corpul uman decât orice alte proteine de origine animală, dar şi grăsimi sănătoase, acizi ce ajută la prevenirea cancerului de ficat, vitamine şi minerale. În plus, este indicată curelor de slăbire. Vă prezentăm câteva reţete gustoase şi uşor de preparat.

Read more: Aroma unui mic dejun perfect: clătitele ruseşti

Meniuri tropicale din Polinezia

de Adela Stăncescu

Destinaţie turistică foarte apreciată în Uniunea Europeană, Polinezia Franceză oferă vizitatorilor vacanţe de vis, dar şi bucate gustoase, exotice. Meniurile tradiţionale sunt rezultatul unui amestec între bucătăria franceză şi cea asiatică, din care nu lipsesc peştele, fructele tropicale, dar şi carnea de porc sau de pui. În preparatele lor, fie că sunt feluri principale sau deserturi, localnicii folosesc adesea nuca de cocos, după cum veţi observa în reţetele pe care vi le prezentăm.

Read more: Meniuri tropicale din Polinezia

Reţete exotice din Hawaii

de Adela Stăncescu

Dacă nu aţi reuşit să vizitaţi acest Hawaii, numit şi Paradisul Pacificului, şi să gustaţi din delicatesele culinare locale, vă oferim câteva reţete pe care le puteţi încerca acasă. Specialităţile exotice conţin adesea fructe tradiţionale, dar sunt influenţate şi de bucătăriile chineză, japoneză, coreeană, filipineză, portugheză sau spaniolă. Mai cunoscută la noi, pizza Hawaii este uneori considerată o ciudăţenie, din cauza combinaţiei dintre fructe şi preparatele din carne, dar este foarte apreciată în toată lumea.

Read more: Reţete exotice din Hawaii

Salate pe toate gusturile

de Alina Anghel

Chiar dacă este frig, nu înseamnă că nu este binevenită o salată cu legume, mai ales după meniurile grele de Sărbători. Iată câteva idei de reţete excelente, ce pot constitui o trecere uşoară de la mâncăruri fierbinţi şi grase la salatele răcoroase, detoxificante.

Read more: Salate pe toate gusturile

Seminţe vii la farfurie

de Gabriela Niculescu

Fasolea mung este o plantă anuală din familia fabaceelor, cultivată pentru seminţele şi mugurii săi. Conţine multă vitamina C, vitamine din complexul B, vitamina E, fier şi potasiu. Albuminele conţinute în seminţe, lipidele şi amidonul sunt foarte uşor asimilabile pentru organism. Când ne simţim slăbiţi în urma efortului fizic sau a oboselii, în general, un adaos foarte benefic la dieta noastră îl constituie lăstarii de fasole mung germinată. Aceştia îmbunătăţesc asimilarea substanţelor care ajung în organism sub forma componenţilor nutritivi.

Read more: Seminţe vii la farfurie